Wednesday, August 03, 2011

Pohjanmaa part. 2

Noniin vihdoinkin osa kaksi. Syytän tästä poistailemattomuudesta töitäni, kun aamulla ei ehdi ja töiden jälkeen pitää syödä, käydä lenkillä, katsoa tv:tä ja datailla muuten vain. :D

Kolmas lomapäivä alkoi hyvin väsyneenä, mutta onnellisena edellisen illan konsertin takia. Lähdettiin heti aamupäivällä Keskiselle ja siellä sitten shoppailtiinkin koko päivä. Enää en valitettavasti Vesaa bongannut, mutta kyllä se mut vielä löytää ! Varmasti bongaa tän blogin jostakin, hah. Keskisen ruokakaupassa bongattiin sitten "hirttynyt apina" ja minä kävin ottamassa siitä kuvankin muiden hedelmän ostajien katsellessa epäluuloisesti.
DSC07068.jpg DSC07068.jpg
Illalla sitten mentiin koko konkkaronkka Ähtärissä sijaitsevaan majoituspaikkaamme. Paikka oli metsäoppilaitos ja me yövyttiin asuntolassa. Matkalla sinne tapahtui kyllä jotain sellaista, että sydän hyppäsi kurkkuun.. Oltiin ylittämässä junarataa ja siinä paloi keltainen valo. Sitten juuri junaradan päällä valo vaihtui punaiseksi ja ne kellot alkoi kilkattaa. Kuski sitten säikähti sitä ja meinattiin vaihteiden takia juuttua siihen radalle. Päästiin kuitenkin siitä pois ja meni varmasti alle puoli minuuttia, kun juna jo tuli ja ihan kunnon vauhdilla. Huhhuh, nyt kyllä varmaan pelottaa aina ylittää junarata.
Illalla sitten grillailtiin super isolla grillillä ja jälkkäriksi nautiskeltiin marjoja. Käytiin myös veljen kanssa hiukan kiertelemässä paikkoja. Olipas siellä eräs rakennus joka muistutti erittäin paljon museota, jossa oon töissä. Niin ja koska kyseessä oli metsäoppilaitos oli koko paikka täynnä erilaisia puita ja pensaita, sellaisia joita ei todellakaan näe näillä korkeuksilla.
DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg
Seuraavana päivänä siivoiltiin ja lähdettiin Powerparkkiin. Olin ihan yllättynyt, kun Powerparkissa olikin niin paljon laitteita ja ihmisiä. Viimeksi, kun siellä oon käyny (joo vuonna 2006) niin siellä oli ihan vähän laitteita ja ikinä ei ollut juurikaan jonoa. Nyt jonotettiin keskimäärin 15min yhteen laitteeseen. Näiden pitkien jonojen takia ehdittiinkin käydä vain seitsemässä laitteessa, mikä oli hiukan sääli. Oma lempparini oli edelleenkin puuvuoristorata ja törmäilyautot. Vihdoinkin uskaltauduin menemään myös Cobraan ja siihen ihme heiluri laitteeseen, jossa tuli hiukan äklö olo.
jos haluatte satuttaa itsenne niin menkää tähän laitteeseen - kerta riitti mulle.
tähän varmaan oksennuksen aiheuttajaan en mennyt.
DSC07068.jpg DSC07068.jpg
Oon aina ollut tosi luuseri kaikkien huvipuistolaitteitten suhteen ja nyt voin vihdoinkin olla aika ylpeä itsestäni. Tosin Boosteriin en IKINÄ suostu menemään ! Siellähän oli tietenkin erilaisia kojuja joissa myytiin kaikkia ihania herkkuja ja en millään osannut sitten päättää, että otanko popcornit vai hattaran, joten minä fiksuna tyttönä otin tietenkin molemmat. (Mainittakoon, että alle puoli tuntia tästä käytiin vielä ostamassa jäätelöt..)
ei ikinä !
DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg
Sitten alkoikin meidän seitsemän tunnin ajomatka kotiin ja pysähdyttiin vain Kalajoelle syömään. Itse roskaruokaan kyllästyneenä tilasin (lasten)lehtipihvin, joka olikin lihanleikkuu taidoilleni liian sitkeää ja meinasin jo alkaa murjottamaan kuin mikäkin kakara, kun tätini sitten pelasti tilanteen ja leikkasi pihvistä mulle palasia. Terveisin Krista melkein 18-vee !
DSC07068.jpg DSC07068.jpg DSC07068.jpg
Lopulta selviydyttiin kotiin väsyneenä, mutta hyvillä mielin. Oli erittäin hauska, mutta liian lyhyt loma. Takaisin töihin meno olikin sitten melkein liian rankkaa.