Tuesday, June 24, 2014

InterRail-Reitti 2014

Woohoo, tässä tulee tämän kesän alustava reilireitti-suunnitelma!

Olin reilaamassa edellisen kerran pari vuotta sitten ja tästä löytyy edellisen reissun reitti (in case someone is interested). Silloin olin reissussa kahden mun kaverin kanssa ja suunniteltiin meidän reitti todella tarkkaan etukäteen. Lopulta koko reittiin tuli tasan kaksi pientä muutosta (La Rochelle vaihtui Arcachoniin ja Monaco skipattiin kokonaan). Tällä kertaa reissuun olen lähdössä serkkuni kanssa ja ei olla juuri ollenkaan suunniteltu reittiä. Asiaa toki hiukan hankaloittaa se, että asutaan eripuolilla Suomea.. MUTTA eipä se oikeastaan haittaa. Olen aikamoinen kontrollifriikki, joten tälläinen hiukan spontaanimpi ja vapaampi matkustelu tulee olemaan hyvää vaihtelua.

Ollaan kuitenkin hiukan puhuttu paikoista missä haluttaisiin käydä ja sen perusteella raapustelin tällaisen reitin raakileen. (Tosin en oo tsekannut onko tämä reitti oikeasti toteutettavissa..)


Helsinki - Kööpenhamina - Amsterdam ~ Lennot on varattu 30.7 Köpiksen kautta Amsterdamiin. Köpiksen vaihtoaika oli aika monta tuntia, joten katsellaan jaksetaanko pyörähtää kaupungissa vai hengaillaanko lentokentällä.
Bryssel ~ Belgian pääkaupunki. EU:n pääkaupunki. Kauniita rakennuksia.
Pariisi ~ Edellisen reilin yksi pettymyksistä. Kuitenkin sellainen kaupunki, jolle haluan antaa toisen mahdollisuuden.
Nizza ~ Aurinko, Välimeri, palmut, biitsit. Yes, please.
Verona ~ Tai joku muu kaupunki Pohjois-Italiassa. Romeo & Julia. Historia.
Venetsia ~ Gondolit, romantiikka.. Tämä on ehkä hiukan hassu kohde kahdelle sinkkuleidille, mutta miksipä ei. Tuo paikka ehtii varmaan lopullisesti vajota mereen ennen kuin minä löydän miehen kenen kanssa sinne matkustaa. Haha.
Split ~ Kroatia kiinnostaa maana mua erittäin paljon. Useimmat ovat kehuneet kaunista Splitiä pääkaupunki Zagrebia mielenkiintoisempana paikkana, joten sinne me suunnataan palmujen keskelle!
(tässä välissä jos meillä on aikaa, niin haluttaisiin käydä Ljubljanassa (Slovenia) sekä jossakin kivassa kaupungissa Itävallassa.)
München ~ Tästä Saksan kolmanneksi suurimmasta kaupungista en tiedä oikeastaan mitään. Se valikoitui kuitenkin mukaan tähän listalle, koska sen lähettyvillä sijaitsee Neuschwansteinin linna, joka on toiminut esikuvana Disneyn Prinsessa Ruusunen-elokuvan linnalle. Mun tuleva historian opiskelija serkkuni palaa halusta nähdä tuon linnan, enkä minäkään vastustele ideaa.
Praha ~ Olen halunnut käydä täällä Tsekin pääkaupungissa siitä lähtien, kun mun äiti kävi siellä mun ollessa ala-asteella. Sain tuliaisiksi sellaisen kivan kristallisen norsun.
Krakova ~ Monien mielestä Puolan kaunein kaupunki. Minunkin mielestäni kaunein kaupunki niistä neljästä jossa olen käynyt (Varsova, Krakova, Oświęcim & Poznań), joten palaan tuonne mielelläni. Halutaan myös ehdottomasti vierailla lähellä sijaitsevassa Auschwitzissä eli tuolla Oświęcimissä. Käytiin siellä myös viime reilillä ja se kokemus oli ehdottomasti yksi pysäyttävimmistä mitä oon tämän lyhyen elämäni aikana kokenut. Krakovasta meillä on varattuna lentoliput takaisin Suomeen eli meidän on pakko olla siellä viimeistään tuolloin 24.8. 

Tasan kuukauden päästä mun kesäloma on alkanut ja reilin alkuun on enää 36 päivää!

Irtisanoin tänään mun vuokrasopimuksen sekä sain postissa päätöksen opintotuesta. Pelottavaa, että reilun kuukauden päästä olen asunnoton ja reilun kahden kuukauden päästä asun Skotlannissa. Kyllä nyt pienen tytön pään kestämistä koetellaan kunnolla. Ciaaooo.

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3