Monday, February 23, 2015

Are ya alrigght ya'r wee prick?

Tajusin tänään, että olen kohta asunut puoli vuotta Skotlannissa. *tap tap*


Muistan edelleen sen ensimmäisen päivän täällä ja miten istuin itku kurkussa mun tyhjässä huoneessa pohtien, että mihin mä oikein olen ryhtynyt. Tai miten ensimmäisenä iltana pelasin juomapelejä mun skottikämppisten kanssa ja miten en ymmärtänyt mistään mitään. Haha. Uskomatonta miten joku aksentti voi kuulostaa omaan korvaan niin vieraalta.

Edelleenkin mulla on hankaluuksia ymmärtää todella vahvoja aksentteja tai omituisia sanontoja, mutta yleisesti oma korva on kuin huomaamatta tottunut skottiaksenttiin. Katselin tänään youtubesta skottiaksenttivideoita ja muistan miten katselin niitä samoja videoita silloin kesällä, enkä ymmärtänyt oikeastaan mitään.. Nyt ymmärsin ongelmitta melkein kaiken.

Luulin, että olen edelleen täysi ummikko. Olin näköjään väärässä!


Slangin ymmärtäminen on hyvin tarttunut, vaikka itse käytänkin sitä hyvin harvoin. Näin äkkiseltään mieleen tulee gal, wee, lass, hiya, aye & fanny. Oh well.. Ehkä joku päivä vielä ymmärrän mitä taksikuskit juttelee mulle. 

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3