Wednesday, September 19, 2012

Gangnam style, Navy style.


Jos Gangnam style ei ole vieläkään kaikkiin kolahtanut, niin viimeistään tämän videon myötä sen täytyy tapahtua. En osaa päättää onko alkuperäinen vai tämä parempi. Alkuperäisessä on uskomattomat muuvit, mutta tässä taas on kuumia merimiehiä univormuissa. 

Oikeasti tulin kertomaan kuulumisiani, mutta eksyinkin vahingossa katselemaan tuota videota.

Tumblr_malbbrwn6w1re4amro1_500_large

Minulle kuuluu hyvää. Nyt on vaihteeksi kunnon työputki menossa ja vielä olisi kolme työpäivää jäljellä ennen kolmen päivän viikonloppu vapaata. Töissä on edelleen kivaa, vaikka meillä muutoksen tuulet puhaltaakin. Tosiaan tuolla paikassa ei ole enää ketään sellaista ihmistä töissä ketä siellä oli kun kaksi viikkoa sitten siellä aloitin. Tämä on tosiaan johtanut siihen, että minulla on mahdollisuus päästä osa-aikaisesta ihan kokopäiväiseksi. Tämä taas kasvattaisi lompakkoani hurjasti, joten toivon todella, että saan tuon kokopäiväisen paikan. Tällä uralla etenemisvauhdilla olen varmaan vuoden päästä jo jonkin sortin pomo. Tai sitten en ja haen sinne yliopistoon opiskelemaan. Heh.

Viime päivinä olen tutustunut lähiympäristöön lenkkeilyn merkeissä ja huomannut, että tässähän on lähellä vaikka mitä. Noin parin kilometrin säteeltä löytyy viisi pienempää ruokakauppaa ja kaksi supermarkettia. Läheltä löytyy myös pari postin toimipistettä, pizzeriaa ja ärrää. Tässä lähellä on myöskin kaksi kirkkoa, pari vanhainkotia ja ainakin yksi ala-aste ja ammattikoulu. 

542024_524609610887188_664728800_n_large

Erään kävelylenkin (koska en jaksanut juosta) aikana bongasin myöskin jalkapallokentän, skeittiparkin ja koirapuiston. Lisäksi tällaisena maantieto-ihmisenä olen huomannut, että täällä on kalliota paljon näkyvissä (joiden päällä kävinkin istuskelemassa ja soittamassa pari puhelua) sekä täällä on pari jättikokoista siirtolohkaretta! Tänään muuten onkin maantiedon kirjoitukset ja toivottavasti Elmolla menee ne hyvin! Uskon kyllä vahvasti niin, koska se on tosiaan lukenut ihan hirveästi, joten se myös ansaitsee hyvän tuloksen. Täytyykin illalla, kun palaan töistä käydä katsomassa netistä millainen koe tänä vuonna on. 

Eilen kävin ennen töiden alkua Vantaan puolella lääkärissä. Kyseessä oli siis ihan vain työhöntulotarkastus, jossa todettiin, että olen työkykyinen. Huvittavaa oli kuitenkin, että laboratorio tutkimusten mukaan voin todella hyvin ja että niiden perusteella minun ei pitäisi muuttaa ruokavaliotani ollenkaan. Lääkärin kanssa hiukan naureskeltiinkin tälle, koska minun raportissani luki, että en syö kasviksia ollenkaan ja lisäksi jokainen, joka tuntee minut tietää, että syön todella epäterveellisesti. Jenni onkin täällä kauhistellut kuinka paljon juon kokista, vaikka varoitinkin sitä, että juon sitä paljon. Sanoin Jennille, että voisin elää pelkällä vedellä ja kokiksella loppuelämäni. 

Tumblr_majxeto8v01qei95oo1_500_large

Lääkärin mukaan minulla on juoksijan vartalo ja painoindeksi, mutta ruokailutavat vielä ovat hiukan hakusessa. Kehotti aloittamaan syömään pelkästään keitettyä kasviksia sekä syömään vitamiineja. Vieläkään ei kuitenkaan selvinnyt mistä tämä minun kestoväsymykseni johtuu, koska anemiaa mulla ei ollut ja kilpirauhasetkin toimivat kuulemma hyvin. Äiti veikkasi, että se johtuu tästä vuorotyöstä.

No joo, ei enempää tylsää tietoa terveydentilastani.

Yhtenä päivänä olin sen verran reipas, että lähdin vielä töiden jälkeen pariksi tunniksi kaupungille kiertelemään. Minulla oli päässäni jonkin sortin ostoslista, joka sisälsi muun muassa kuivashampoon ja uuden vyön ostamista, mutta siellä kaupoissa unohdin aina mitä olin etsimässä. Tosin enpä oikein mitään miellyttävää edes löytänyt. Lopulta päädyin ostamaan herkälle iholle tarkoitetun puhdistusaineen sekä kuorintavoiteen. Haluamaani kuivashampoota en löytänyt, enkä myöskään uutta vyötä, koska en halua maksaa kahtakymppiä pelkästä vyöstä. Lohdutukseksi ostin itselleni tosi kivoilta myyjiltä aivan ihanan käsintehdyn suklaamakuisen cupcaken! Viikonloppuna voisin suunnata taas vaihteeksi käymään Itiksessä, jos vaikka siellä tärppäisi.  

316593_159863034104276_1468126930_n_large

Luulisi muuten, että täällä tulee shoppailtua hirveästi, kun kaupat ovat lähellä toisin kuin Lapissa, mutta totuus onkin toinen. Täällä ollessani olen ostanut pelkästään yhden villapaidan sekä yhden toisen paidan. Lisäksi olen netistä tilannut yhden paidan sekä kaulakorun. Useimmiten sitä on töiden jälkeen niin uupunut ettei jaksa ajatellakaan ruokakauppaa kauemmas lähtemistä. Ennen töitä taas on vain mukava löhöillä ja katsella lemppari tv-sarjoja.

Nyt mulla pitäisi jo oikeastaan kiirehtiä meikkaamaan ja kampaamaan hiuksia, jotten myöhästy töistä. Eilettäin olin sekä töihin mennessä, että sieltä lähtiessä täysin ajoissa bussipysäkillä, mutta kummallakaan kerralla se bussi mitä odotin ei vain saapunut. Etenkin illalla ketutti seisoa 20 minuuttia odottamassa seuraavaa bussia pimeässä ja vesisateessa, jonkun narkkaritalon edessä. Julkinen liikenne on kyllä kiva, mutta ei ole mitään raivostuttavampaa kuin etuajassa/myöhässä tuleva bussi.

Luultavasti unohdin nyt kertoa jotakin, mutta ei se mitään. Mulla on vielä pari interrail-postaustakin tulossa, joten luultavasti palailen niiden merkeissä ensi kerralla. Adios.


Photos: weheartit.com

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3