Friday, September 14, 2012

Femmalla viikkarii ja stendari, tack.

Maailman laiskin bloggari ilmoittautuu.

2100.jpg

Pian kahden viikon Helsingissä asustelun jälkeen voin todeta, että stadilaiset on hassua porukkaa. Töitä olen paiskinut omasta mielestäni liikaa, jonkun toisen mielestä ehkä ihan liian vähän. Kerroinko täällä blogin puolella, että sain sen työpaikan, jota hain?

Kanta-asiakkaat olen jo oppinut tunnistamaan sekä saanut asiakkailta tippiä, omenoita sekä pullaa. Aamuvuoroon on tuskaista herätä klo: 5:30 ja iltavuorot taas on muuten vain inhottavampia. Onneksi turvanani on _joka ilta_ hengaillut parin tunnin verran musta mies, jonka mielestä tämän "pretty girlin" pitäisi hymyillä enemmän. Ahdistavaa. On se oikeasti ihan kiva hemmo.. Tosin se muistuttaa kommentteineen tanssijapojua ja se ärsyttää. ("smile" "don't be sad" "are you ok?")

Olen myöskin tavannut stadin luultavasti tunnetuimman laitapuolen kulkijan Kenopolvi Kimmon ja jutskaillut komeille vartijoille töiden puolesta useammankin kerran. Muuten sosiaalinen elämäni on vielä hiukkasen pakkasen puolella. Kaikki Helsingin yksinäiset ihmiset ottakee yhteyttä!

2038.jpg
2039.jpg

Töistä vielä sen verran, että meillä käy tuolla kohtuu paljon suomenruotsalaisia ja maahanmuuttajia, joiden puhetta yleensä ymmärrän ihan hyvin, mutta suurimman ongelman mulle tuottaa yllättäen stadin slangin ymmärtäminen. Arvatkaa tiesinkö mitä stendari tarkoittaa kun kuulin sen ensimmäisen kerran?

Täällä ollessani olen ehtinyt käydä Espoon puolella Ikeassa ja Vantaalla terveystarkastuksessa. Olen myös hankkinut HSL:n saatanan kalliin julkisen liikenteen matkakortin sekä ilmaisen kirjastokortin. Olen myöskin soitellut kaiken maailman virallisia puheluita enemmän kuin koko elämäni aikana. Ruokakauppaankin olen saanut tuhlattua jo varmasti yli sata euroa. Vuokrakin on pitänyt maksaa ja ruokaa kokata. Aikuisena oleminen on aika rankkaa.

Niin ja rahaa mulla on tosiaan kulunut ihan hemmetisti.. Villi veikkaukseni on, että rahaa on palanut yli 1200e tämän alle kahden viikon aikana. Suurin osa on mennyt oikeasti tärkeisiin juttuihin (peitto, läppäri + hiiri, mokkula, vuokra, ruoka-ostokset), kun taas yllättävän pieni osa on kulunut ns. turhuuksiin (vaatteet, karkit, pari dvd:tä, krhmm jotkut lentoliput Lontooseen).

2054.jpg
2072.jpg

Muuten olen kyllä viihtynyt täällä tosi hyvin. On taivaallista, että keskustaan pääsee junalla 11 minuutissa, vieressä on Alepa, joka on aina klo: 23:00 asti auki sekä muutaman minuutin bussimatkan päässä on jättikokoinen Prisma. Pohjois-Haaga on myös siitä kiva, että täällä on tosi paljon puita. Meidän pihalla kasvaa jättikokoinen tammi!

Maanantaina "juhlistin" 19-vuotis synttäreitäni. Aamulla heräsin aikaisin, jotta voisin lähteä ostamaan Prismasta itselleni synttärilahjaksi läppärin. Jenni lähti kouluun ja tokaisi ohimennen "No onnea!" Herttaista. Prismasta oli läppärit loppu, joten ostin vain hiiren ja lähdin pikaisen kotona käväisyn jälkeen kohti keskustaa. Minun ja Jennin piti mennä katsomaan elokuviin Magic Mike, joten lähdin ostamaan meille elokuvaliput. Siinä odotellessani Jenniä ja leffan alkua ehdin käväistä ostamassa Kampin ärrältä mokkulan ja Anttilassa tutkimassa läppäreiden hintoja.

2117.jpg
2120.jpg

Leffa ei ollut käsikirjoitukseltaan ihan Oscar-tasoa, mutta se olisi silti ansainnut Oscarin pelkän castingin perusteella: Channing Tatum, Alex Pettyfer & Adam Rodriguez. Leffan jälkeen päätin, että mun pitää päästä Ibizalle bilettämään tai mennä naimisiin miesstripparin kanssa. 

Leffan jälkeen käveltiin Anttilan kautta Giganttiin, jossa tein ostoksia hyvin naisten tyyliin: "Joo, mä otan tämän koneen." Mitään teknisiä tietoja en siis myyjältä kysellyt vaan kaupat oli tehty noin viidessätoista minuutissa kauppaan astumisesta. Ostin kuitenkin sen saman koneen, jota olin aiemmin katsellut Prismassa. Nyt siis olen onnellinen läppärin omistaja. 

2074.jpg
2077.jpg

Käytiin vielä ostamassa kaupasta herkkuja sekä pakastekakku. Ilta kuluikin sitten hyvin erikoisesti televisiota katsellessa. Niin ja puhuinhan minä koko iltapäivän puhelimessa: Ensin tunnin maratonpuhelu Espanjassa host-perheensä kanssa lomailevalta Elinalta, sitten kuulumisten vaihtamista tätini kanssa, äiskän kanssa pari puhelua sekä vielä illalla Elmo soitti minulle. Tytöt, minulla on nyt toimiva skype koneella, jota jo testailin vastapäätä omalla koneella istuvan Jennin kanssa, joten soitellaan!

Mitäs muuta? Nelosen ilotulituksesta ehdin viime viikon torstaina käydä töiden jälkeen pari esitystä katsomassa. Viime lauantaina, kun muut suuntasivat baareihin, niin minä ja Jenni lähdettiin kaupungille valokuvaamaan. Kylmästä tuulesta huolimatta Helsinki on kyllä niin nätti kaupunki, että voisin vain päivät kierrellä ja katsella kaikkia nättejä rakennuksia kaupungilla. 

2079.jpg
2110.jpg

Kerronpa tähän loppuun vielä randomisti syömisistäni. Perunoihin en ole koskenut kertaakaan, jos ei lasketa BBQ- ristikkopottuja. Muuten ruokavalioni on pääasiassa koostunut seuraavista aineksista: pasta, nugetit, nuudelit, tonnikala, leipä, maustamaton jugurtti, mansikat, cokis, mysli ja raejuusto. Roskaruokaa ei ole vielä kertaakaan tullut syötyä, ihme. Minua himottaisi paistaa uunissa lohta ja tehdä pottumuusia, mutta en ole varma hallitsenko tuota kalan tekoa. Täytynee soittaa äitille. Toisaalta himoitsen myös Forumin alakerrasta saatavaa lehtipihviä hirvittävästi.

Eipä tässä muuta. Eilen soitin henkilöstöpalveluihin ja pyysin yhden päivän vapaaksi, jotta pääsisin käymään kotona melkein viikon pituisen reissun Marraskuussa. Lappi täältä tullaan 16.-22.11. Tosin sitä ennen pitää käydä vielä siellä Lontoossakin, jeee. 

2122.jpg
2113.jpg

Jenni tuli juuri koulusta ja voisin mennä tyhjentämään tiskikaappia, jottei se ala keuhkoamaan! Tänään on karkkipäivä. Moi. 

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3