Monday, December 08, 2014

There’s a moment when you finally realize there’s no way you can change the rolling tide.

MUN JOULULOMA ALKOI TORSTAINA! WHOOP WHOOP! 


42 päivää laiskottelua edessä. Tai oikeastihan mulla on pitkä lista asioita mitä haluaisin tämän loman aikana tehdä: Lue ainakin kolme kirjaa + 1D:n bibliography, lue ainakin yksi koulukirja (mikä piti lukea jo edellisellä semesterillä), matkustele (Lontoo, Lappi, Helsinki ja ehkä (toivottavasti) Edinburgh), katso Netflixiä, lue Dragon Ball sarjakuvat, harrasta talviurheilua, käy kuntosalilla, aloita reilipostausten kirjoittaminen blogiin, syö paljon suomiherkkuja, treffaa kavereita & käy lukiolla pitämässä esitelmä.

Todennäköisesti en saa puoliakaan tehtyä, mutta aina voi haaveilla. Ainakin tuon viimeisen kohdan aion toteuttaa. Lupauduin tosiaan, että menen käymään mun entisellä lukiolla hiukan kertomassa ulkomailla opiskelusta. Välillä ihmettelen omaa ajatuksenjuoksuani.. Mistä lähtien olen vapaaehtoisesti halunnut pitää minkään sortin esitelmiä? Never. Buhahahaa. 


On kyllä hauskaa tavata kaikkia opettajia! Meidän lukion opettajat oli parhaita!

Torstaina mulla oli tosiaan viimeinen koe (selitin skeidaa kaupankäynnistä ja talouskriisistä) ja en vieläkään oikein ymmärrä, että mun ei oikeasti enää tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, kun katselen youtube-videoita toista tuntia sen sijaan, että kirjoittaisin esseetä tai lukisin kokeeseen. Ehkä mun unirytmikin tästä pikkuhiljaa korjautuu.. Viimeiset pari viikkoa mun unirytmi on ollut vähintäänkin mielenkiintoinen: Pyörin sängyssä monta tuntia ja yleensä nukahdan vasta 3-5 aikoihin ja pahimmassa tapauksessa herään seuraavana aamuna seitsemän aikoihin tai sitten herään vasta 1-3 aikaan iltapäivällä.. Alla kuvatodisteita mun univammailusta. What do I do when I can't sleep?

eat bananas and read books

Kuten kuvasta näkyy aloitin tässä vähän yli viikko sitten (opiskelujen välttämiseksi) lukemaan The Fault in our Starsia ja mulla on enää sitä jäljellä muutama kappale. Nyt täytyy kyllä myöntää, että toistaiseksi en ole ollut kovin vaikuttunut. Mun mielestä kirja on silloin hyvä, jos yhden kappaleen päätyttyä haluaa lukea vielä ainakin seuraavan kappaleen ennen nukkumaanmenoa. Toistaiseksi tuo kirja ei valitettavasti ole herättänyt meikäläisessä mitään tunteita. Mua lähinnä ärsyttää, että nuo teini-ikäiset hahmot on muka olevinaan niin analyyttisiä ja älykkäitä. Ehkä mun mielipide vielä maagisesti vaihtuu viimeisten kappaleiden aikana..

Koulujuttuja onnistuin siis aika taitavasti välttelemään viimeiseen asti. Mun toiseksi viimeinen tehtävä oli mantsan esseen kirjoittaminen ('CO2 emissions and deforestation situation in Indonesia & negotiations of mitigating the World's CO2 emissions') ja 'yllättäen' viimeistelin sitä esseetä vielä pari tuntia ennen deadlinea. VAIKKA mulla oli viikko aikaa kirjoittaa sitä ilman mitään muita tehtäviä. Oho. 


Mun loma on alkanut oikein mukavasti! Perjantaina vietin päivän kaverin kanssa shoppaillen ja vaikka mun ei pitänyt ostaa mitään tein kuitenkin pari löytöä. Täydelliset kengät mekkojen kanssa pidettäväksi sekä 100% villasta tehdyn neuleen. Materialismionnellisuus. ♥ 

Shoppailujen jälkeen kiirehdin kotiin siivoamaan mun huoneen pikapikaa ja sen jälkeen kiiruhdin takaisin kaupungille. Heidi otti pienen tauon opiskeluista ja tuli käymään mun luona viikonloppu breikillä. (Oikeasti se tuli tänne hakemaan glögiä ja pipareita, jotka olin ostanut sille Ikeasta.)

Kollaasi eräältä päivältä kun välttelin kouluhommia: Joulukalenterin avaus, salilla käynti, Jennin kanssa viestittely (se piirsi luennolla kuvan minusta syömässä lihapullia) sekä kuva minusta syömässä banaania (lähetin tämän siis alunperin Jennille).

Meillä oli oikein mukava serkkuviikonloppu: Syötiin (katsokaa kuvasta miten paljon ruokaa tilattiin Dominokselta..), shoppailtiin, juotiin viiniä, rentouduttiin ja 'juhlittiin' Suomen itsenäisyyttä. Tänään löydettiin kaupungilta sellainen terveyskauppa missä oli kaikkea ihanaa ja mun on pakko loman jälkeen käydä vähän täydentämässä mun hyllyjä kaikella terveellisellä. Kaikista paras juttu mikä löydettiin oli kuitenkin Pandan lakut! Oon niin kaivannut jotain vaihtelua karkkivalikoimaan ja kunnon suomalainen lakritsi on oikein mukavaa vaihtelua näiden suklaaseen/hariboihin. ♥ 


Huomenna Tänään mun pitää herätä suunnilleen neljän aikoihin ja kuudelta mun pitäis olla junassa matkalla Edinburghiin ja sieltä matka jatkuu Lontooseen! Oon niin innoissani tästä reissusta, vaikka mun herätyskello soikin muutaman tunnin päästä ja näytän varmasti tältä:


Syy siihen miksi olen edelleen hereillä on se, että jätin pakkaamisen viime tinkaan. Vielä pari tuntia sitten pyykkäsin vaatteita mitkä haluan ottaa mukaan ja yritin koota järkeviä asuyhdistelmiä neljän päivän visiitille. Mulla ja mun kaverilla on yhteinen matkalaukku, joten tavaraa ei ihan hirveästi voi ottaa mukaan.. Varsinkin kun molemmat aiotaan shoppailla ihan mukavasti. Victoria's Secret ja Forever21 are calling my name!

Nyt kuitenkin painun untenmaille! Mukavaa viikkoa kaikille ja muistakaa, että jouluaattoon on enää pari viikkoa! Palaan asiaan loppuviikosta!

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3