Friday, August 12, 2011

Lakupiiput on hyviä

Nyt se kesä sitten vetelee viimeisiään. Ulkona on ollut jo koko viikon kylmä ja lähes poikkeuksetta on ollut takki päällä ulkoillessa. Mua tosiaankin harmittaa, jos ei enää tule lämpimiä kelejä nimittäin haluaisin kovasti käyttää koulussa mekkoja ja hameita, mutta sukkahousuja tietenkään en. Toisaalta en malta odottaa, että pääsen käyttämään neuleita ja lapasia. Meillä tosiaankin alkaa koulu vasta ensi viikon tiistaina, kun useimmilla on tainnut koulu alkaa jo keskiviikkona. (hahaaa, suckeeeers.)
DSC07236.jpg
Kaveri kysyi multa tänään, että jännittääkö koulun alku. Vastasin, että ei, koska varmaan ekaa kertaa ei yhtään jännitä palata takaisin kouluun ja nähdä kaikki ihmiset pitkän ajan jälkeen. Ainut asia mikä mua tällä hetkellä kauhistuttaa on se, että maanantaina alkaa autokoulu. Minähän en siis ikinä ole ajanut autolla metriäkään ja mopolla ajo ei taida olla ihan sama asia. Eikä varmaan törmäilyautojakaan lasketa?

Tämä ja viime viikko on kuitenkin mennyt suurimmaksi osaksi murehtimatta eteenpäin. Oon lähes joka päivä viettänyt laatuaikaa sukulaisten kanssa. Viime viikonloppuna olikin kaikki äidin sisarukset Ranualla ja samalla myöskin seitsemän serkkuani. Kolme näistä vietti viikonlopun meillä ja loput mummolassa. Näitä mummolassa yöpyviä oonkin sitten viihdyttänyt lähes joka päivä. Sunnuntaina vanhin näistä (7-vee) jäi meille yöksi ja herätti mut puoli seitsemän (!!!!) aamulla, kun äiti oli luvannut, että laitan hänelle leffan pyörimään heti kun hän herää. Jeiiij. Se niistä pitkistä kauneusunista.
DSC07246.jpg
Tiistaina sitten mentiin käymään Rovaniemellä ja kierrettiin kaikki mahdolliset kirpparit läpi. Tietenkään en löytänyt lähes mitään, mikä oli tosi outoa. Mukaan kuitenkin lähti yksi toppi, kirja ja kaksi lehteä. Niitä olenkin nyt lueskellut. Eilen serkkutytöt olivat äitinsa kanssa taas meillä ja kaikista ihaninta oli, kun nuorin lapsista (2,5-vee) hyökkäs mun kimppuun, taputti mun tissiä ja tokaisi valkoiset hampaat loistaen, että: "Tissi." :D Kyllä lapsi hyödylliset sanat tietää.

Posti toi minulle myös kaksi pakettiä tällä viikolla. Ensimmäinen paketti oli H&M:ltä ja sieltä paljastui bikinit ja kahdet kengät. Mun kenkäkaappi alkaakin pian näyttää yhtä upealta kuin mun mekkokaappi. Ehdinkin jo ärsyyntyä pahemman kerran H&M:ään ennen kuin paketti saapui nimittäin sen tuleminen kesti puolitoista viikkoa, vaikka toimitusaika pitäisi olla 3-7 päivää. Sehän on juuri niin, että kun jotain oikein odottaa se ei millään tule. Toinen paketti olikin Fazerilta... Lähetin taas kerran viallisen karkin takaisin ja sieltä tuli pahoitteleva kirje ja Ässämix pussi. Edelleenkin, kannattaa lähettää ne vialliset karkit takaisin ! :D
DSC07236.jpg
Tällä hetkellä mua ärsyttää ihan älyttömästi ulkona möykkäävät naapurit. Tuolla niiden lapset kiukuttelee, kun ne ei pääse pyöräilemään. Tekisi mieli huutaa, että shut the fuck up, mutta ehkä yritän pitää naapurisopua yllä ja oon hiljaa. Toki ongelman voisi ratkaista sulkemalla ikkunan, mutta en vain millään jaksa nostaa persettä penkistä ja kävellä metrin matkaa ikkunan luokse.

6 comments:

  1. ei oo mopolla ajaminen sama asia ei, mut ainakin helpottaa ku tietää miten käyttäytyä liikenteessä :-) ja sitten ei kai autot törppöile sua kohtaan, kun ainakin täällä autoilijat tuntuu ottavan mopoilijat ei-niin-vakavasti ja pari kertaa oon meinannu saada auton kylkeen (kun mulla on ollu etuajo-oikeus siis)... no mut onnea autokouluun!

    ReplyDelete
  2. Jep, itse en kyllä edes liikenteessä ole mopolla ajanut vaan pelkästään omaksi huvikseni. Olin niin laiska etten jaksanut käydä tekemässä mopokoetta vaikka olin jo kaikki paperitkin vieny poliisilaitokselle. :D

    tuon ilmiön kyllä huomaa täälläkin, mutta monesti se on sitäkin, että mopoilijat ei oikeen näytä osaavan liikennesääntöjä. Kiitos paljon, sitä tarvitaan. :D

    ReplyDelete
  3. muista sitte ilmottaa aina hyvissä ajoin etukäteen et millon on suotavaa pysyä sisätiloissa ja lykätä kauppareissua sillä tunnilla myöhemmäksi että ehdit pois kaahailemasta sieltä! ehkä viimeisiä ajotunteja tuun jostain puskasta kyttäämään tai ajelen perässä koko sen ajan :'>

    ainii arvaa mitä (nyt seuraa tärkeä ilmoitusasia!!). mä täällä siivoan (tämä ei ollut se asia) ja paikansin rippilahjaksi saadun hopeisen ruusu/risti valokuvakehyksen (tämäkään ei ollut se asia), joka on ollut tyhjillään aina (ei ollu vieläkään se asia). nyt se ei oo enää tyhjillään (tämä oli puolet siitä asiasta: laitoin siihen sen sun antaman synttäri-kortin (toinen puolisko)! nyt Harry ja Voldemort tuijottelee toisiaan ruusujen keskellä :)

    ReplyDelete
  4. joo toki, ilmoitan vaikka tekstarilla, facessa, blogissa ja twitterissä. :>

    vooou, aika siistiä. :D ne on varmaan tosi harmoninen näky niiden ruusujen keskellä.

    ReplyDelete
  5. on on! jopa se elder wand on ihan suorassa linjassa sen yläpuolella olevan ristin kanssa, upeaamahtavaa :D

    hei Krista, tee huonepostaus ne on kivoja :>

    ReplyDelete
  6. cooool ! :)

    joo voisin melkein tehdäkin jos omistaisin vähän paremman kameran. :D tai sitten mun pitää odottaa jotain über aurinkoista päivää, että saa ilman salamaa kuvia. :D

    ReplyDelete

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3