Tuesday, January 20, 2015

Back in business.

Moro.

20 January

Onnistuin välttelemään blogia näköjään lähes koko joululoman ajan. Hienoa Krista. *tap tap*

Pikainen kertaus siis viimeisen kuukauden tapahtumiin:

1. Joululoma tuli vietettyä Suomessa ja viimeisenä iltana Skoteissa käytiin joulubileissä. Mulla piti seuraavana aamuna lähteä kuuden aikoihin junalla Aberdeeniin, joten päätettiin sitten bileiden jälkeen kutsua porukkaa meidän asuntoon jatkoille (en siis vahingossakaan voinut nukahtaa ennen lähtöä). Ei tosiaan tunnettu ketään näistä jatkoilemaan kutsutuista tyypeistä, mutta ne oli oikein mukavia ja pojat jopa kantoivat mun matkalaukut taksiin ja maksoivat taksimatkan juna-asemalle. Gentlemen still exist.
2. Matkustusaika kotiin oli välilaskujen ja odottelujen jälkeen yli 24h ja samalla valvoin yli 48h putkeen. Ensimmäinen päivä Suomessa kuluikin nukkuessa.
3. Seuraavat kolme viikkoa keskityin lähinnä syömiseen, telkkarin tuijottamiseen, kissojen paijaamiseen sekä kavereiden treffailuun. Syömiseen lähinnä.
4. Neljäs viikko Suomessa kului Helsingissä! Treffailin lisää kavereita, tuhlasin rahani ulkona syömiseen sekä kahvitteluun. Lisäksi katseltiin Jennin kanssa Poliiseja telkkarista.. Oon muuten täysin koukussa siihen Ensitreffit alttarilla-ohjelmaan. Käytiin myös yhtenä iltana baareilemassa Ellan (ja sen koulukavereiden) sekä Jennin kanssa ja ainakin mulla oli oikein kivaa! Siitä onkin kulunut hetki aikaa kun viimeksi kävin baarissa Helsingissä..
5. Viime perjantaina selviydyin kahdesta myöhästyneestä lennosta huolimatta takaisin Skotteihin! Kotiin asti en kuitenkaan vielä jaksanut mennä, joten vietin päivän Aberdeenissa Heidin kanssa kierrellen kaupungilla ja yöksi jäin myös Heidin luokse.
6. Lauantaina saavuin vihdoin Dundeehin ja täytyy kyllä sanoa, että olin ikävöinyt mun huonetta ja tavaroita.

Eilen alkoi sitten toinen lukukausi yliopistossa.. Toistaiseksi en ole vielä hirveän innoissani opiskelusta. Voitteko uskoa, että meillä oli jo tänään ensimmäinen koe? Vieläpä matikan koe. Läpipääsyyn piti saada vähintään 70%, mutta meikäläinen raapi komeasti kasaan vain 40%, joten uusiminen odottaa ensi viikolla. Mun viikonloppu kuluu siis ilmeisesti matikkaa päntätessä.

University, sucks, cinderella, fun, smile, awesome, joke, funny, college

Opiskelen siis edelleen mantsaa sekä ympäristö- ja taloustiedettä. Kahden ensimmäisen aineen opinnot vaikuttaa mielenkiintoisilta ja meillä on jopa pari 'opintoretkeä', jolloin vieraillaan jossakin järvellä ja kiivetään kukkuloille. Haha. Taloustieteen opinnot sen sijaan eivät juuri nyt paljon innosta.. Etenkään tuon matikan kokeen jälkeen.

Saatiin muutama päivä sitten tietää edellisen lukukauden arvosanat ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen: Mantsasta A3 (excellent), taloustieteestä B1 (very good) ja ympäristötieteestä B2 (very good). Olin positiivisesti yllättynyt, koska olin koko syksyn ja talven erittäin laiska aloittamaan kouluhommia ajoissa. Mun suurin ylpeyden aihe on ehdottomasti mantsan raportista saatu A2, joka on siis toiseksi paras arvosana (meidän arvosteluasteikko on siis välillä A1-D3). Ehkä mä sitten oon oikeaa alaa itselleni opiskelemassa!

Tässä muutaman päivän aikana ei sitten hirveästi mitään jännää ole ehtinyt tapahtua. Tosin katseltiin eilen parin kämppiksen kanssa asuntoja ensi syksylle ja saatiin kutsu pariin asuntonäyttöön ensi viikolla! Toivottavasti löydetään sopiva kämppä pian, niin sitten olisi yksi murhe vähemmän. Sitten pitäisi enää selvitä tästä lukukaudesta, löytää töitä kesälomalle sekä sopiva varasto ylimääräisille tavaroille kesäksi. Stressaavaa, että näitä asioita pitää alkaa miettimään puoli vuotta etukäteen. Huomasin muuten, että tämä kevätlukukausi on erittäin lyhyt.. Tarkalleen ottaen vain 10 viikkoa. Pääsiäisloma alkaa huhtikuun alussa ja sen jälkeen on ilmeisesti enää loppukokeet toukokuussa. Omituista. En tosin valita..

Ei mulla tällä kertaa muuta jutusteltavaa ollut. Voisin yrittää nyt vilkaista paria koulujuttua ja sitten pyhittää loppuillan Netflixille. Byyye.

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3