Thursday, April 30, 2015

Lähtölaskenta alkaa.

2 viikkoa Suomeen lähtöön!


Tosiaan sain viime viikolla vihdoin itseäni niskasta kiinni ja sain hoidettua suurimman osan muuttoon liittyvistä hommista. Ostin siis tosiaan muun muassa uudet lentoliput ja Suomi kutsuu kaksi viikkoa alkuperäistä aikataulua aikaisemmin! Viime viikko ja tämä viikko ovat olleet molemmat yllättävän kivoja.. Mun viimeisetkin motivaation rippeet opiskella kokeisiin on kadonneet, joten kokeisiin lukeminen edistyy huonosti, mutta eiköhän se viime hetken paniikki pian iske. Mitäs mä sitten oon duunaillut opiskelun sijaan?

Viikko sitten tiistaina mun kaverilla oli synttärit, joten mentiin ensin tyttöporukalla kahvittelemaan taidegallerian terassille ja sen jälkeen kiertelemään kaupungille. Sääjumala helli meitä oikein kunnolla ja lämpöä oli +20 asteen pintaan. Onnistuinkin jotenkin palamaan kasvoistani sekä rintakehästä.. Tervetuloa Skotlantiin täällä voi kärähtää jo huhtikuun auringossa. Naurettavaa. 


Mun facepäivitys vuodelta 2011.. Miten mä päädyinkään opiskelemaan mantsaa? Haha. 

Iltapäivällä jatkettiin samalla tyttöporukalla sekä parin kurssikaverin kanssa kevään/kesän ensimmäisille terassikaljoille! Tarkalleen ottaen se paikka oli kylläkin sellainen tosi söötti beer garden. Lisäksi mä kyllä join siideriä sekä jotain drinkkiä minkä nimeä en koskaan saanut tietää. Mutta siis käytiin 'kaljalla'.

Lisäksi tiistaina otin itseäni vihdoinkin niskasta kiinni ja kävelin lähimpään pankkiin avaamaan paikallisen pankkitilin. Mun on oikeasti pitänyt tehdä tämä jo syyskuusta alkaen.. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan? Eh.

Keskiviikkona opiskelua vältellessäni tylsyyksissäni pyysin kaveriani lounaalle mun kanssa ja 'yllättäen' se reissu taas hiukan venähti eli lopulta palasin kotiin vasta kauppojen sulkeutumisaikaan. 



Loppuviikon tapahtumista mulla ei ole hirveästi muistikuvaa.. Todennäköisesti oon jumittanut mun huoneessa poistuen välillä kauppaan hakemaan jotakin syömistä. Lisäksi tein lasagnea, hain ahkerasti kesätöitä sekä katsoin Supernaturalia. Lauantaiyönä meillä oli palohälytys puoli neljän aikaan aamulla.. Arvatkaa oliko mukavaa seisoskella pihalla yöpuvussa odotellen palomiesten saapumista, kun kaikki tiedettiin, että ei meillä mitään tulipaloa kuitenkaan ole. Joku känniääliö oli siis tahalleen laukaissut palohälytyksen. Onneksi mun unirytmi on kuitenkin päin helvettiä ja olin vielä hereillä tuolloin eli koin vain puolittaisen sydänkohtauksen hälytyksen mennessä päälle. Oikeasti meidän palohälyttimien ääni on järkyttävä ja mun sydän hyppää aina kurkkuun kun kuulen sen äänen. 



Tällä viikolla jotenkin yllättäen havahduin siihen, että kesä ja shortsikelit alkaa kohta, joten olen ahkerasti ravannut kuntosalilla. Tiistaina katselin kuntopyörää polkiessani kaksi jaksoa How I met your motheria ja onnistuin siinä samalla lähes huomaamattani polkea yli 20km. Haha. 

Jotta ei menisi liian sporttiseksi tämä mun meininki, niin pidettiin tiistaina kaverini kanssa pitsailta. Rakastan yli kaiken Dominoksen pitsaa ja etenkin niiden garlic herb dippiä, joten voitte kuvitella iloni kun niiden valikoimaan oli ilmestynyt neljä kertaa normaalia dippiä isompi dippi! Olin niin iloinen, että twiittasin asiasta ja Dominos itseasiassa vastasi mun twiittiin! Hahaha, goals! Tämä taitaa päihittää jopa sen, että Zayn Malikin pikkusisko seuraa jostakin kumman syystä mua twitterissä.. 


Eilen yritin kovasti opiskella miten karttaprojektiot vaikuttaa ihmisten mielikuviin maailmasta.. Tosi mielenkiintoista. Not. Tänään tarkoituksena on opiskella mitkä päätekijät vaikuttaa kasvillisuuden levinneisyyteen sekä yrittää kahlata läpi koko kaupunkimaantiede.. Wish me luck! Tosi villi vappuaatto siis luvassa.. Onneksi huomenna juhlitaan sitten vappua senkin edestä! Vappupiknikin taidan suosiolla skipata, mutta illalla ajattelin yo-lakkini kanssa suunnata vappubileisiin juomaan terästettyä simaa sekä syömään munkkeja. Jipii! 

P.S. Tsiikatkaa miten mun hiukset on kasvaneet viime syksystä! 



Oon oikeasti niin onnellinen, että nämä hiukset saavuttaa pikkuhiljaa mun tavoitepituuden. Lyhyemmät hiukset oli hetken aikaa ihan kivat ja mun hiukset oli aiemmin niin huonossa kunnossa että leikkaaminen oli paras päätös moneen vuoteen. En kuitenkaan tunne oloani kotoisaksi lyhyessä mallissa tai edes noin blondissa värissä. Tykkään itseasiassa tosi paljon mun omasta väristä ja yritän edelleen kasvattaa sitä esille ja mun unelmana olisikin kokonaan värjäämättömät hiukset. Maybe someday.

P.P.S. Ed Sheeran! ♥ 


'Loving can hurt
Loving can hurt sometimes
But it's the only thing
That I know

And when it gets hard
You know it can get hard sometimes
It is the only thing that makes us feel alive

We keep this love in a photograph
We made these memories for ourselves
Where our eyes are never closing
Hearts are never broken
And times are forever frozen still'

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3