Monday, January 03, 2011

Year 2010

Innostuin muiden blogeja lueskennellessa tästä vuoteni tiivistämisestä yhteen postaukseen, joten tästä ei välttämättä tule mitenkään erityisen järkevää postausta, mutta haluan siltikin tehdä tän. :D Muistuupa ainakin jotenkin mieleen mitä oon viime vuonna tehnyt. :D (Kuvat saa sitten isommiksi klikkaamalla.)

Tammikuu:

Tammikuusta en paljon muista.. Tarkalleen ottaen ei nyt tuu mieleen yhtään mitä tein tammikuussa. :D Ainakin surin sitä, kun abit lähtevät pian ja yritin huonolla menestyksellä keskittyä koulun käyntiin. Niin ja kärsin muiden joukossa ennätys kylmästä talvesta.

Helmikuu:

Helmikuussa ne abit sitten lähti ja meidän koulun oppilasmäärä väheni huomattavasti. :D Abien teemana oli jääkiekko ja Olympialaisia tulikin seurattua ahkerasti. Jeeee ! Suomi sai mitalin jääkiekosta !! <3 Juhlittiin myös hiukan kavereiden kanssa wanhojen jatkoilla.

Maaliskuu:

Maaliskuussa nautin hiihtolomasta kavereiden seurassa ja facebook päivitysten perusteella hiihdin paljon? :o Mä muuten vihaan hiihtoa. Lisäksi sain yhteyden erääseen henkilöön menneisyydestä, josta olin tosi happy. :)

Huhtikuu:

Huhtikuussa kävin Helsingissä mutkan. Reissuni syy oli se, että näin aktiivisena nuorena olin päättänyt osallistua PNNP-hankkeeseen (päättäjiltä nuorille nuorilta päättäjille). Vierailtiin mm. Eduskunnassa ja yövyttiin Flamingossa. Tämä reissu oli kyllä niin mukava ! Toinen mukava reissu oli serkkujen luona vierailu Oulussa. Lisäksi sain kuulla pääseväni kesällä Dubaihin sukulaisten luo töihin ja kävin sitten ottamassa tätä varten rokotteita.

¨

Toukokuu:

Toukokuussa fiilistelin tulevaa Dubain matkaa yhdessä reissuun lähtevän kaverini kanssa ja muistan ikuisesti hänen legendaarisen lausahduksensa: "minä ja sinä nukutaan ja hengataan kuukausi samojen sienien sisällä". Meillä oli myös kansantanssi esitys, joka ei mennyt niin hyvin. :D Lisäksi fiilistelin ennätys helteitä ! Miettikää, melkeen 30 astetta lämmintä toukokuussa !! Niin ja masentelin Suomen huonosta menestyksestä MM-kisoissa. Lisäksi käytiin koulun kanssa reissu Kuusamossa, tutustuttiin johonkin sahaan.. Oli tosi mielenkiintoista. Ihan Toukokuun lopussa suuntasimme kansantanssi ryhmämme kanssa Viroon Suomi-päiville esiintymään. Meillä oli niin mukavaa, etenkin shoppailu reissut marketissa ja lauttamatka Hiidenmaalle. :D

Kesäkuu:

Kesäkuun alussa oli koulun päättäjäiset ja ilta vietettiinkin sitten kavereiden kanssa alikulkutunnelin alla ja meidän varastossa. :D Oli niin kylmä, ettei voinut olla ulkona. Seuraavana päivänä olikin jo lähtö kohti Kemin lentokenttää ja kohti seikkailua. Seuraavana aamuna lähti lento Pariisin kautta Arabiemiraatteihin ja yli vuorokausi lähdön jälkeen päästiin vihdoin päämääräämme, jossa vietettiinkin sitten koko kesäkuu. Olin siellä E:n kanssa siis hoitamassa mun kolmea serkkua ja nauttimassa Dubain +47 asteen helteistä.. Voin kertoa, että   siellä on liian kuuma kesällä. Reissu oli joka tapauksessa vuoden kohokohtani ja näin siellä kaikkea niin siistiä ja shoppailin enemmän kuin ikinä ennen. :D Tahdon takas ! <3

Heinäkuu:

Heinäkuussa Suomeen palattuamme alkoi taas arki. Aloitin kesätyöt 4H:lla puutarha hommissa. Tämä työ oli kyllä rankin töistäni ikinä. Sää vaihtui koko ajan, välillä aurinko poltti niskan ja välillä ukkosti. Siinä samalla sääsket ja muut ötökät söivät ihoni pilalle. Töiden ohella tapasin pitkästä aikaa muitakin ystäviäni kuin vain E:tä. Heinäkuun lopussa meillä oli kansainväliset kansantanssi festarit, joissa oli väkeä Suomesta, Virosta ja Venäjältä. Yövyttiin viikko meidän ala-asteella ja esiinnyttiin mm. Hillamarkkinoilla. Sekä käytiin tietenkin Rovaniemellä tapaamassa joulupukkia. :>

Elokuu:

Festareiden jälkeen lähdettiin palkintomatkalle Helsinkiin ja yövyttiin taas Flamingossa ja pidettiin hauskaa. Myöskään shoppailua ja lintsillä käyntiä ei sovi unohtaa. Onnistuin myös telomaan molemmat polveni, ensin kaaduin ja sitten poltin toiseen polveeni mopon pakoputkella hienon ympyrän. :D Kävin myös viimeisen kerran uimassa ja nautiskelin viimeisistä helteistä. Sitten alkoikin koulu ja retkeiltiin heti koulun kanssa Korouomassa.

Syyskuu:

Syyskuussa vietin 17-vee synttäreitäni yhdessä kolmen kaverini kanssa juhlien. Lisäksi juhlimme kylillä Taiteiden yötä sekä isäni 50-vuotis synttäreitä. :> Juhlien kuukausi siis. Syyskuussa aloitin myös bloggaamisen, vaikka aluksi se olikin hiukan kömpelöä hommaa.. Lisäksi nautin pimenevistä illoista ja voinkin kertoa, että syksy on lempi vuodenaikani. :>

Lokakuu:

Lokakuussa satoi ensilumi. <3 Serkkuni kyläilivät luonani ja minä taas puolestani kävin heidän luonaan Oulussa vierailemassa. Kävin myös muumeilemassa Benny Törnroosin konsertissa ja lähettelin karkkipussistani löytyneen vanerin palasen valmistajalle ja sain vastineeksi lahjakortin K-kauppoihin. :D

Marraskuu:

Marraskuussa kävin tulitaiteilemassa lukion kuvis ryhmämme kanssa Rovaniemellä. Se oli kyllä niin kylmä päivä, että olihan se hauskaa pyhäpäivänä hengata kaupungilla 5h, kun mikään ei ole auki.. Leivoin myös ihania prinsessa muffinsseja. :>  Marraskuussa värjäsin vihdoin ja viimein hiukseni tummemmiksi ja sen jälkeen en niitä olekaan värjännyt ja juurikasvu on jo aika karsea. Kampaamo kutsuu?

Joulukuu:

Joulukuussa iloitsin kinder kalenterista sekä monista kivoista joululahjoista. :> Mieluisin lahja tais kuitenkin olla uusi iPod (Touch). Rovaniemellä kävin jouluostoksilla monta kertaa ja olin kerrankin hyvin tyytyväinen lahjoihin joita muille ostin. Kävin myös koulumme pikkujouluissa ja ne bileet oisin näin jälkikäteen voinut jättää väliin.. :D Alennusmyynneissä tuli myös käytyä ja kaikkea kivaa ostettua. Uutta vuotta juhlin yhdessä ystävieni kanssa samalla juhlien kaverin synttäreitä.

p.s. jos joku jaksoi lukea tän läpi saa kertoa.. :P