Thursday, June 09, 2011

"me ollaan vieraslistalla" "..se on ruokalista.."

On se kumma, kun viime vuonna piti tähän aikaan lähteä kohti päiväntasaajaa, että kohtasi tällaisia helteitä. Nyt ne sitten tuli ihan koti ovelle asti tervehtimään. En tietenkään valita, vaikka olenkin saattanut inistä viimeiset kolme päivää siitä kuinka kuuma on. Huomenna kuumuuden pitäisi jatkua näillä korkeuksilla yhä kuumempana eli tervetuloa Lappiin vaan kaikille ! :D Yes, I live in Finland. And yes, I have a polar bear as a pet.


Loma on kyllä alkanut jo lauantaina, mutta lomailla en ole vielä oikein ehtinyt. Lauantai iltana meillä tais olla Elmon ja Enan kanssa suuret suunnitelmat sen suhteen mitä tehdään, mutta lopulta päädyttiin pelaamaan mun huoneeseen xbox:lla midtown madness nimistä autopeliä. Hauskaa meillä kuitenkin oli ja lopulta pelaaminen onnistui kaikilta ihan hyvin. (Ena ei tosiaan oo tainnut koskea mihinkään laitteeseen missä on noin paljon nappuloita lähekkäin ainakaan viiteen vuoteen, paitsi jos kaukosäädin lasketaan mukaan..)

Sunnuntai iltana mentiin Enan luo tuonne metsän keskelle yökyläilemään ja noudatettiin meidän tuttuja rutiineja: syödään liikaa, katsotaan leffa ja sitten valvotaan turhan myöhään. Maanantaina sitten uskaltauduttiin myöskin uimaan tai en tiedä voiko sitä uimiseksi sanoa, jos käy upoksissa jää kylmässä joessa. Oli siis turhan kylmää vettä, mutta nyt on talviturkki kastettu.  Enan luota löytyy myös kaksi tosi suloista otusta ja näillä en tarkoita Enan huoneesta löytyviä pölypunkkeja. Nyt puhun Enan kissasta ja koirasta, jotka on kyllä niin hassuja olentoja. Koira on maailman ei-pelottavin koira ja kissa nyt on hiukan pelottava, mutta sitäkin pehmeämpi ja ihanampi. Se kissa saa varmaan kohta oikeesti jonkun ahdistuskohtauksen, kun olin joka välissä silittämässä sitä.  <3

Apua, nyt mun pitää lopettaa turha kälättäminen tai muuten tämä postaus venyy ihan stratosfääreihin. Tiistaina oli ihan tajuton helle ja kävin sitten pikaisesti tapaamassa kesän työnantajaani ja saamassa ohjeistusta kesätyöhööni. Tämän kesän ammattini on siis museo esittelijä. Siistiä? Joku lukija siellä todennäköisesti miettii hidasta kuolemaa tässä kohtaa, mutta mun mielestä tää työ on oikeesti mielenkiintoinen ja johdattaa mua jossain määrin kohti sellaista tulevaisuutta millaisen uskon haluavani. En varmaan ookkaan kertonu, et ensin musta tulee huippu arkeologi, joka sitten heti ensitöikseen löytää Kleopatran ja sitten kun oon niin etevä, niin pääsen joko johtamaan British Museumia ja Louvrea. :)

Tänään mulla oli sitten ensimmäinen työpäivä ja nyt onkin sitten parin viikon loma. :D Ei voi kuitenkaan sanoa, että mulla ois jotenkin helppo ensimmäinen työpäivä ollut.. Heti ensitöikseni sain museo vieraikseni noin 44 henkilön ryhmän Rovaniemen seurakunnasta. Ryhmä koostui suloisista vanhuksista, jotka tiesivät todennäköisesti museo esineistä paljon enemmän kuin minä ja lopulta yritin vain hymyillä mahdollisimman paljon ja hoitaa homman tyylikkäästi kotiin. Onnistuinkin mielestäni ihan hyvin ja odotan innolla töiden kunnollista alkamista juhannuksen jälkeen. Tosin minua kyllä epäilyttää oman mielenterveyteni kannalta, kuinka selviän 15 tuntia viikossa yksin pelottavassa museossa. Tänäänkin olin jo ihan vainoharhainen sen 15 minuutin jälkeen minkä vietin yksin siellä museossa. :D

Nyt kuitenkin lopetan tämän pölisemisen ja yritän postailla vaikka huomenna näitä mun melkein unohdettuja ajatuksia lisää. Lopuksi vielä kuvia tältä reissultani metsän keskelle.

DSC06242.jpg
"oooi sä oot suloinen !!!"
DSC06242.jpg
"anna kun mä silitän.."
DSC06242.jpg
"eeeei älä karkaa !!"
DSC06232.jpg
"hihiihi, kutittaa.."
DSC06235.jpg
"no okei ota se kuva.."
DSC06228.jpg
"entäs minä?"
DSC06222.jpg
"en jaksa enää poseerata."
DSC06220.jpg
"no okei kerran vielä."

DSC06255.jpg

DSC06255.jpg

2 comments:

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3