Thursday, August 16, 2012

Är det hinta?

Näin kysäisi minulta töissä eräs ruotsia puhuva asiakas. Vastaukseksi ynähdin jotakin, vaikka ehkä olisin sen "ja" osannut tokaista.

DSC_0015_3619.jpg

Nyt on kiire, koska työpäivä alkaa puolen tunnin kuluttua. Jäljellä on enää kaksi viikkoa töitä, iiks.

En muista milloin olen viimeksi kertonut kuulumisia, mutta eipä tässä mitään mullistavaa ole ehtinyt tapahtua. Kävin viikonloppuna taas kerran Ellun kanssa viemässä tämän pikkusiskon ja kaverin Pudasjärvelle pippaloihin. Tiistaina mulla piti olla vapaapäivä ja suunnitelmana oli käydä Jennin kanssa eläinpuistossa. Vapaapäivä vaihtui kuitenkin työpäivään työkaverin sairastumisen vuoksi. Onneksi kyseessä oli aamuvuoro, joten ehdittiin sitten iltapäivällä vielä eläinpuistoon.

DSC_0006_3610.jpg
DSC_0017_3621.jpg

Oltiin jo porttien sisäpuolella kovaa vauhtia pinkomassa katsomaan eläimiä, kun Elina yllättäen juoksi peräämme. Elina, joka siis on ollut tuolla töissä, liittyi seuraamme kiertämään eläinpuistoa. Hirveästi meitä ei jaksaneet muut eläimet kuin jääkarhun pentu kiinnostaa. 

Tuo onneton pallero olikin sitten äitinsä kanssa nokosilla aitauksensa perimmäisessä nurkassa. Viereisessä aitauksessa oleskeleva isä jääkarhu olikin sitten valinnut paremman paikan ottaa päiväunet. Jennin kameran salamavalo häiritsi tuon körilään unia ja saatiinkin siltä ihan selkeästi mulkoileva katse jos toinenkin.

DSC_0008_3612.jpg
DSC_0014_3618.jpg

Syötiin myös vähäisen jätskiä ja minä halusin poseerata maailman sööteimmän jääkarhun kanssa.

DSC_0023_3626.jpg

Kotieläin puolella oli oikea sirkus meneillään, kun kaikki eläimet huusivat kuorossa: Possut röhkivät, lampaat määkivät, hevoset hirnuivat, lehmät ammuivat. Oli oikeasti perin huvittavaa, kun ei ne yleensä paljon ääniä päästele.

Nyt mulla on jo tosi kiire.

Lauantaina Anskulla ja tämän poikaystävällä on tuparit, joten sinne olisi tarkoitus suunnata. Tämä taitaakin sitten olla meidän lukion tyttöjen viimeinen kokoontuminen pitkään aikaan. Anniina muuttaa Rovaniemeen, minä ja Jenni lähdetään Helsinkiin ja Elina lähtee maanantaina Irlantiin aupairiksi. 

DSC_0022_3625.jpg
DSC_0033_3636.jpg

Toivottavasti ei kovin kyynelehditä.

Ensi viikolla minä ja Jenni lähdetään junalla Helsinkiin. Minä vain käväisen siellä yhden päivän verran, mutta Jennin olisi tarkoitus sinne lähteä nyt pysyvästi. Saa nähdä uskaltaako se sinne yksin jäädä. Hehe.

Tarkoittaako aikuistuminen muuten sitä, että hankkii kaiken maailman bonus-kortit? Kun minä ainakin olen kaiken näköisiä kortteja itselleni tilaillut nyt kun tiedän, että kaikki ostokset pitää alkaa itse hoitamaan ja maksamaan.

DSC_0025_3628.jpg

Vi ses!

2 comments:

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3