Saturday, March 21, 2015

The sun doesn't shine, the world doesn't turn.

Tiedättekö kevään tuoksun?


Viime viikkoina kevät on puskenut täyttä vauhtia päälle: Kukat kukkii ja pensaat puskee esille uusia lehtiä! Mielialakin kohenee silmissä, kun aurinko paistaa. Eilen käytiin mantsalaisten kanssa kävelemällä kaupungilla tsiikaamassa potentiaalista kohdetta meidän kestävää kaupunkisuunnittelu projektia varten ja sää oli kyllä erinomainen (vaikka välillä taivaalta yrittikin tippua jotain vesipisaran tapaisia). Saatiin myös todistaa, kun poliisit poimivat jonkun miehen joesta ja työnsivät ambulanssiin. Ihmettelen kovasti, että miten se oli vaatteet päällä sinne jokeen joutunut, kun ei sinne oikein voi vahingossakaan tippua.. Ehkä se halusi käydä uimassa? No joo..


Pari viikkoa on taas humahtanut ohi silmänräpäyksessä. Viime viikko oli oikein mukava! Aloitin sen detox-jutun ja kävin reippaasti salilla sekä lenkillä. Tällä viikolla olen vähän laskistunut.. Olen todella nirso sen suhteen, että milloin voin haluan mennä salille tai lenkille.. Lenkille suostun menemään vain aurinkoisina päivinä (tuonne joen varrelle ei kukaan täysjärkinen lähde lenkkeilemään sateisena/tuulisena päivänä) ja salilla tykkään käydä vain silloin, kun se ei ole ihan tupaten täynnä. Ihanteellisin aika salilla käymiseen olisikin aamulla, mutta mun energiatasot on aina aamulla ihan nollissa, enkä yksinkertaisesti kykene inhimilliseen toimintaan ennen iltapäivää. Iltavirkku täällä moi!


Tiistaina mentiin ympäristötieteen ryhmän kanssa tekemään kenttätyötä yliopiston kasvitieteelliseen puutarhaan. Tuo puutarha sijaitsee noin puolen tunnin kävelymatkan päässä yliopistolta, joten oltiin hyvin onnellisia kun yksi tyyppi meidän edellisestä ryhmäesitelmästä tarjoutui ajamaan meidän ryhmäläiset autolla perille. Kerrankin olin tutustunut 'oikeisiin' tyyppeihin. Haha. Tosiaan, jos jollakin kiinnostaa niin me kerättiin näytteitä kahden eri lammen abioottisista ja bioottisista ympäristötekijöistä. Puolet meidän ryhmästä olivat siellä pyydystäneet sammakoita ja kotiloita, kun taas minä ja toinen henkilö meidän ryhmästä otettiin jotain näytteitä siitä vedestä.. Mieluummin olisin pyydystänyt niitä sammakoita. Life is unfair.


Keskiviikko oli huippu päivä! Vapaapäivä koulusta.. Tosin mun piti kirjoittaa yksi essee ennen seuraavan päivän deadlinea. Esseen kirjoitus kuitenkin hiukan jäi, kun lähdettiin iltapäivällä Nordic societyn kanssa pelaamaan lasersotaa! Mulla ei hirveästi etukäteen ollut hajua, että mihin oikein olin suostunut mukaan, mutta se oli siis tällainen paikka:


Kuvitelkaa vain hiukan epäammattimaisempi versio tuosta:

"Mistä mä tiedän, että oon kuollut?" 
"Miten tämä ase ladataan?"
"Oho, oot samassa joukkueessa. Sori!"

Aluksi olin ihan kauhuissani, koska tuolla oli hyvin pimeää ja savua puskettiin koko ajan lisää, mutta lopulta olin ihan fiiliksissä! Niin mukavaa puuhaa! Olin oikeasti jopa ihan hyväkin tuossa ja meidän joukkue itseasiassa voitti. Haha.

Sotimisen jälkeen tultiin kaverin kanssa meidän flatille, tilattiin Dominokselta pitsaa, katseltiin Frendejä ja juoruiltiin. Siinä vaiheessa, kun lopeteltiin olikin jo aika mennä nukkumaan. Hiukan kummitteli mielessä seuraavana päivänä palautettava essee, mutta reippaana tyttönä heräsin aikaisin seuraavana aamuna ja kirjoitin esseetä putkeen viisi tuntia, kunnes puoli tuntia ennen palautuksen sulkeutumista kävin sen palauttamassa. Edelleen olen jokaisen tehtävän palauttanut ajoissa!


Loppuviikon otin hyvin rennosti. Lähinnä kävin salilla, skypettelin Suomeen ja katsoin Netflixiä. Lauantaina kävin kämppiksen kanssa shoppailemassa ja illalla mentiin kahden kämppiksen kanssa illalliselle kaupungille. Innostuttiin syömisen jälkeen juttelemaan niin pitkäksi aikaa, että lopulta meidän piti poistua paikalta ravintolan valmistautuessa sulkemiseen. Syötiin sellaisessa paikassa kuin Project pie ja saatiin siis itse suunnitella pitsamme. Mun pitsassa oli hiukan yllättävät täytteet, mutta se oli niiiiin hyvää: Mozzarella, kana, lihapulla, tuore tomaatti ja basilika!


Tämän viikon kohokohta oli ehdottomasti tiistaina juhlittu Pyhän Patrikin päivä! Meillä oli yliopistolla koko päivän ohjelmaa, muun muassa irkkubändejä esiintymässä. Kampusalue oli muuttunut hyvin vihreäksi, Irlannin liput roikkuivat ihmisten ikkunoista ja monet olivat sopivasti humaltuneita aamusta iltaan. Itse jouduin tylsästi skippaamaan kaikki päivän ohjelmat, koska yritin viimeistellä yhtä koulutehtävää. Illalla sen sijaan heitin koulutehtävän nurkkaan odottamaan seuraavaa päivää ja aloitettiin porukalla juhliminen oikein kunnolla.


Meidän kämpässä oli reilu kymmenen hengen porukka, jonka kesken pelattiin erilaisia juomapelejä ja muuten vain pidettiin hauskaa. Hauskanpito kuitenkin keskeytyi palohälytykseen, jotka on hyvin yleisiä meidän asuntoloissa, koska palohälyttimet ovat yliherkkiä.. Ne voi jopa mennä päälle deodorantin tai suihkusta tulevan kuuman vesihöyryn takia. Hengailtiin juomiemme kanssa pihalla suunnilleen vartti odotellen palomiehiä, jotka vain naureskelivat paikalle tullessaan. Tämä oli kolmas kerta kahden päivän sisällä, kun ne olivat käyneet meidän asuntolassa.


Puolilta öin suunnattiin baareihin. Minä ja pari kämppistä suunnattiin Unioniin, koska meillä oli etukäteen ostetut liput ja loput menivät sitten muualle. Törmättiin Unionissa heti tuttuihin, mutta meni valehtelematta puoli tuntia ja olin hukannut siellä väenpaljoudessa jokaisen kaverini. Lopulta löysin yhden kämppikseni ja tämän kaverit joiden seurassa pysyttelin kiltisti loppuillan. Seuraavana aamuna viimeistelin tärisevin käsin edellisenä päivänä kesken jääneen koulutehtävän ja kävin palauttamassa sen yliopistolle. Musta tuntuu, että olin vielä humalassa sitä kirjoittaessani, joten en uskaltanut tarkistaa oliko mun kirjottamissa lauseissa mitään selkoa. Peukut pystyyn.


Torstaina kävin luentojen välillä hengailemassa kaupungilla (mun piti lähettää Heidille synttärikortti) ja kävin samalla pitkästä aikaa Starbucksilla. Kahvi on hyvää. Iltapäivällä suuntasin vielä uudelleen kaupungille kiertelemään kauppoja kaverin kanssa. Meillä kummallakaan ei oikeasti ollut tarvetta ostaa mitään, vaan kulutettiin aikaa siellä lähinnä, jotta voidaan vältellä kouluhommia. Ah, mitäs me reippaat opiskelijat. Ensi viikko on muuten lukuvuoden viimeinen kunnollinen kouluviikko. Hullua! Tämä ensimmäinen yliopistovuosi on mennyt pelottavan nopeaa. Suunnilleen vuosi sitten sain vasta tarjouksen tästä koulupaikasta!

Mitäs muuta?


Sain eilen paketillisen karkkia Suomesta! Mun mielestä brittien karkkivalikoima on ihan naurettava, joten tämä äitin lähettämä ylläri piristi kovasti. Hyvästi kesäkunto ja bikinivartalo.. Tuolla paketissa oli myös mun aknelääke reseptit. En tiedä mainitsinko ikinä täällä, että aloitin viime kesän alussa syömään antibiootteja, kun mun iho meni ihan naurettavan huonoon kuntoon. Tuo kuuri kesti puoli vuotta ja syksystä alkaen mun iho oli täydellisessä kunnossa. Lopetin tuon lääkekuurin joulukuun alussa ja sen jälkeen mun iho pysyikin hyvässä kunnossa pari kuukautta, mutta viime kuussa se sitten alkoi taas oireilemaan.


Nyt siis uutta yritystä kehiin.. Yhden asian minkä tässä muutaman viikon aikana olen huomannut parantaneen mun ihon kuntoa on se, että lopetin normaalin maidon käyttämisen kokonaan. Syön siis vielä raejuustoa ja jogurttia, mutta 'maitona' käytän joko soija- tai mantelimaitoa. Lihatuotteetkin olen jättänyt hyvin minimiin: Syön lähinnä kalaa sekä ehkä kerran kahdessa viikossa jauhelihaa tai kanaa. Tilasin tällä viikolla jopa Asdasta testiin kasvislihapullia. Yritän siis pikkuhiljaa siirtyä kohti ekologisempaa  ja terveellisempää ruokavaliota: Vähän liha- ja maitotuotteita sekä paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Välillä pitää kuitenkin herkutella.. Pitsaa, karkkia tai joku hyvä pihvi. 


Eipä tässä nyt muuta. Ainiin, otsikko ei liity tekstiin mitenkään. Viikon kappalesuositus tässä

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3