Sunday, October 21, 2012

Rinkeli on karsea nimi.


Elmo tuli. Elmo lähti. Nyt täällä ollaan taas Jennin kanssa keskenämme ja keskustelumme ovat tasoa: "Ai mitä?" "Hä?" "Siis täh? Mitä?" "..."


Lapissa on tällä viikolla satanut lunta. Mun pikkuveli ja pikkusisko olivat oikein lumiukon tehneet ja röyhkeinä laittaneet sille kaulahuiviksi erään minun kotiin jättämäni huivin. Täällä ei lumesta ole puhettakaan tai talvesta muutenkaan. Tosin vettä on satanut lähes tauotta viimeisen viikon. Jee.

Maanantaina tosiaan kävin ennen töihin menoa yhdessä asuntonäytössä tässä ihan lähellä. Tuo kyseinen asunto oli se jota olin käynyt oikotien sivuilla kuolaamassa useaan kertaan, mutta sen ensimmäinen näyttö oli kuitenkin huonoon aikaan, joten olin oikeastaan menettänyt toivoni sen suhteen. Asunto tuli onneksi kuitenkin vielä uuteen näyttöön johon minäkin pääsin paikalle. En epäröinyt hetkeäkään kun kuuma kiinteistövälittäjä kysyi haluaako joku jättää asuntohakemuksen.


Seuraavana päivänä sainkin puhelun, jossa minulle tarjottiin kyseistä asuntoa. Nyt jos kaikki sujuu hyvin eli saan toimitettua kaikki tarvittavat paperit ja vuokratakuun perjantaihin mennessä, niin minun pitäisi saada avaimet perjantaina ja vuokrasopimus taas alkaisi ensi kuun alusta. Jeejee.

Asunnosta nyt sen verran, että siinä on 27 neliötä, 7. kerros (eli über hienot maisemat) ja ihan vasta remontoitu.


Minun ja Jennin olisi tarkoitus tehdä hyökkäys Ikeaan ensi viikolla. Juuri nyt minulla ei ole varaa hankkia mitään huonekaluja, mutta kaikkea pientä olisi tarkoitus hakea. Esimerkiksi ruokailuvälineet olisivat aika hyödyllinen juttu. Tulen siis nukkumaan lattialla lämmittäen leipiä voileipägrillissäni pohtien, että sänky olisi ehkä hyödyllinen. Onneksi ensi kuussa on kaksi palkkapäivää.

Elmon mielestä ei oltu kovin kummoisia isäntiä. En ymmärrä mitä se tarkoittaa... Käytettiin me sitä kahtena päivänä shoppailemassa (Itis ja keskusta), kahtena iltana katsottiin myös elokuvia (Scream 4 & Kohta 18) sekä käytiin eilen Lintsin valokarnivaaleilla. Yhtenä iltana myös skypetettiin Irlannissa olevan Elinan kanssa.


Viimeisen neljän päivän aikana olen myöskin syönyt ihan tajuttomasti ja minusta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että vatsani on pohjaton. Täytettyjä patonkeja, tortilloja, kanaa, nugetteja, ristikkoperunoita, nuudeleita, lättyjä, suklaapatukoita, metrilakuja ja muita karkkeja.. Eli nam.

Tiedättekö, että olen ihan korviani myöten rakastunut raejuustoon. Maistoin sitä ensimmäisen kerran varmaan vasta vuosi sitten, muta nykyisin voisin tunkea sitä jokaiseen ruokaan. (Testasin sitä muun muassa tortillan välissä...) Ehdoton lempparini on makaroonilaatikko ketsupilla ja raejuustolla. Ymmärrän nyt hyvin miksi kaikki bodarit vetää raejuustoa.

Päätän olla kerrankin armollinen teitä lukijoita kohtaan ja lopetan tämän postauksen tähän. Kuka nyt haluaisi lukea niitä maratonpostauksiani missä selitän asiaa aidan seipäästä ja sen seipään väristä.

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3