Wednesday, February 20, 2013

Päiväni huonolaatuisina kuvina.

Nyt kun omistan älypuhelimen on sillä kuvien ottaminen ja niiden lisääminen instagramiin (jos kiinnostaa seurata minua, niin nimimerkkini on Krisumate) tullut niin helpoksi, että jaksan hyvin harvoin ottaa kuvia järkkärillä. Laadussahan ne kyllä voittaisivat nämä kuvat tuhat nolla, mutta laiska mikä laiska.


Tänään mulla oli vapaapäivä ja nukuin jopa kymmeneen asti. Unta olisi kyllä riittänyt useaksi tunniksi, mutta mulla oli hommia hoidettavana joten ylös oli noustava. Söin aamupalan (kröhöm patonkia ja kokista) ja lähdin käymään työpaikallani.

Ainut syy miksi vaivauduin menemään työpaikalleni vapaapäivänä oli se, että mun työkaveri lähtee lauantaina kolmeksi kuukaudeksi Afrikkaan, joten mun piti vielä käydä juoruamassa viimeisen kerran ja sanomassa heipat.



Kun vihdoin sain sanottua tarpeeksi monta kertaa E:lle heipat suuntasin kohti keskustaa. Palkkapäivän lihotettua lompakkoani hiukan lähdin haaveshoppailemaan. Multahan puuttuu vieläkin olkkarin/makuuhuoneen kattolamppu ja nyt löysin pari kivaa yksilöä. Tosin turha mun on ostaa lamppua kun kukaan ei sitä mulle tule asentamaan. 


Oikeastihan lähdin ostamaan keskustasta niinkin jännän jutun kuin purkin sokerille. Purkki löytyi Tigeristä sekä kaksi pitkää lusikkaa. Eli Jenni nyt mulla on ne pitkät lusikat kun valitit että lusikka uppoaa kaakaoon. Anttilassa kävin etsimässä Iittalan Taika-sarjan mustavalkoisia mukeja mutten löytänyt. Sen sijaan löysin jotain muuta...

Laiska kun olen en jaksanut käydä yhdessäkään vaatekaupassa, vaan kävin vielä pikaisesti hakemassa Lidlistä kermavaahtoa ja suuntasin odottamaan bussia. Koska jouduin odottamaan bussia hurjat 12 minuuttia kävin hakemassa Ärrältä kaakaon ja kuvasin kenkiäni.


Lopulta pääsin kotiin! Arvatkaa mikä on mun ikkuna? Vinkkinä sen verran, että verhot on kiinni. Kotona vapaapäiväni jatkui pyykkivuorolla eli raahasin kaikki vähänkin likaiset vaatteeni ja lakanat kellarin pyykkitupaan. Hiukan meinasi ottaa pattiin kun huomasin, että kuivausrumpu on rikki ja minun piti kuivattaa vaatteet kuivaushuoneessa. Tosin kylppärin matot on vieläkin kosteat, koska sen kuivaushuoneen teho on aika huono.

Samalla kun pyykkäsin aloitin myös viikkosiivouksen (ketähän luulen huijaavani käyttämällä sanaa "viikko" kun en kuitenkaan jaksa siivota joka viikko kunnolla). Nyt siivosin tosi reippaasti ja vein jopa kaikki roskat ulos sekä lehdet ja pahvit kierrätykseen.


Tadaaa! Tässä on mitä löysin sieltä Anttilasta! Mistään ei koskaan löydy tuota Kastehelmi-sarjan kirkasta kynttilälyhtyä, vaan ne on aina niitä mattapintaisia. Nyt kuitenkin löysin ja koska oon jo niin pitkään halunnut nuo niin päätin ostaa ne nyt. Muuten siinä olisi käynyt niin, että sitten kun niitä olisin lähtenyt ostamaan olisi ne taas kuitenkin loppu joka paikasta. Tosin musta tuntuu, että mun pitää ostaa vielä yksi lisää.

Kovin on ajat muuttuneet kun nykyisin shoppailen mieluummin jotain astioita ja sisustusjuttuja kuin vaatteita.


Siivoaminen jatkui vielä pitkälle iltaan ja tuuletin jopa petivaatteet tuuletusparvekkeella vaikka niitä saisi tuulettaa vain tiistaina ja torstaina. Ihme sääntöjä täällä. Jossakin välissä ehdin kuitenkin ahmia kolme donitsia ja juoda ison kupin kaakaota kermavaahdolla. Nam.

Kun lopulta sain siivottua puoli kahdeksalta aloin tekemään vielä ruuaksi makaronilaatikkoa. Mun serkku Heidi tulee Oulusta mun luo kyläilemään huomenna, joten ajattelin, että olisi hyvä jos mulla olisi joku ruoka täällä valmiina kun nälkäinen matkalainen saapuu junalla. Nyt siis makaronilaatikko odottaa jääkaapissa syöjäänsä. Tosin hiukan sitä jo söin..

Nyt lähden lukemaan hiukan mantsan kirjoja, koska äiti soitti tänään puhelun jonka pääsisältö oli se, että mun pitää alkaa tosissaan lukemaan pääsykokeisiin, koska se ei halua, että jään joskus eläkkeelle tuosta Ärrän duunista. Se oli kuulemma sen pahin painajainen. Niin ja äitihän on itse Ärrällä töissä.

Moi.

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3