Sunday, November 03, 2013

Kun olin pieni..

Olen herännyt tänään hiukan yli kahdeksan aikaan, vaikka olen yleensä todella aamu-uninen.. Niinpä olen ehtinyt jo nyt tylsistyä kuoliaaksi. Olen ehtinyt tälle aamulle jo syödä ja katsoa Avaran luonnon-dokumenttiä Saksan metsistä. (yllättävän mielenkiintoista! siellä asuu sööttejä lihavia villikissoja!)


Kaivoin siis netin syövereistä yhden blogihaasteen ja haastan itse itseni tekemään tämän. Loogistako? No jos joku muu tämän haluaa tehdä, niin siitä vaan. Kertokaa mulle, niin voin käydä lukemassa teidän versiot!

Kun olin pieni..

lempiruokani oli.. Sataprosenttisesti varmaa vastausta en osaa antaa, mutta ainakin ala-asteella mun lempiruoka oli makaronipata/-laatikko, hirvikäristys, kananmunakastike sekä koulun tonnikalapasta. Kyseiset ruuat on kyllä vieläkin mun lemppareita. 



katsoin televisiosta yleensä... Lastenohjelmia? Ainakin VHS:lle löytyy paljon nauhoitettuna kyseisiä ohjelmia: Muumit, Bambukarhut, Babar sekä Prätkähiiret. Muistan myös katsoneeni Kauniita ja rohkeita, Baywatchia, Melrose Placea ja Salkkareita. 

unikaverini oli... Tämä varmaan vaihteli koko ajan, mutta ainakin muistan käyttäneeni isoa Titi-nalle pehmolelua tyynynä.. Unikaverinani on myös ainakin jossain vaiheessa toiminut Marsupilami.



käytin... Syyshaalaria vielä ainakin ykkös- tai kakkosluokalla ja muistan vieläkin kuinka paljon häpesin sitä. Äiti tottakai pakotti sen laittamaan, joten pukeuduin välitunnille mentäessä mahdollisimman hitaasti ja sitten menin ulos sellaisesta sivuovesta (josta ei saanut kulkea). Välitunnin vietinkin sitten koulupihan syrjäisimmässä nurkassa hengaillen. Kuulostan nyt todella epäsosiaaliselta yksilöltä, mutta kyllä mulla oli kavereita! Ehkä niitä ei ollut noina haalaripäivinä. :D

isoäitini / isoisäni kertoi minulle... Nyt jo edesmennyt mummoni näytti minulle kerran vanhoja valokuvia ja kertoi tarinoita niissä esiintyvistä ihmisistä. Erityisen kiinnostunut olin kuvista, joissa esiintyi pappani, jota en koskaan ehtinyt tavata. Sain lopulta yhden mustavalkoisen kuvan papastani itselleni. 


muistan laulaneeni... Gimmeliä ja Nylon beatia. Jossain vaiheessa meillä oli kavereiden kanssa bändi ja laulettiin välitunneilla kyseisten bändien biisejä. Elmon kanssa meillä oli myös oma bändi ja keksittiin jopa yksi oma biisi, ihan omalla kielellämme. "Biintyynbiin, I let go anymorrow...."

pelkäsin... Pimeää. Karhuja ja erityisesti Akakabutoa (Hopeanuoli traumatisoi minut loppuelämäkseni). 


tein salaa... Varmasti moniakin juttuja. Ensimmäisenä mieleen tulee se, että kylvetin barbejani kylppärin altaassa ja jossakin vaiheessa leikkasin Pocahontakselle siilitukan. Tottakai jäin kiinni ja äiti heitti Pocahontaksen roskiin, mutta minä hain sen takaisin ja siellä se on vieläkin kotikotona kaapissa muiden barbien kanssa. 

kesäisin... Mummi piti kesäkahvilaa ja saatiin sieltä aina karkkia ja jätskiä. Lipsi-mehujäätelöä! Muutenkin kesäisin parhautta oli molemmissa mummiloissa vierailu ja siellä ruoka. Kesän kohokohtia oli lomareissut asuntovaunun kanssa ympäri Suomea.


talvisin... Rakennettiin mun isoveljen (ja yleensä naapuruston lapsien) kanssa joku iso lumilinna. Yhtenä vuonna meillä oli meidän takapihalla kokonainen lumihotelli! 

olin ylpeä... Bratz-kokoelmastani. Tämä tapahtui kyllä vasta hiukan vanhemmalla iällä, barbien jälkeen. Mulla oli ja on vieläkin todella iso Bratz-kokoelma.

keräsin... Noita Bratzeja. Tölkkien klipsuja. Tarroja. Tuskin mitään hirveän erikoista. 


Siinäpä jonkinlainen tiivistys siitä mitä kuului meikäläisen elämään lapsena. Kuulostaa luultavasti hyvin tutulta jokaiselle 90-luvun lapselle. 

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3