Sunday, December 29, 2013

I'm gonna miss you Christmas..

Byhyy, joulu on ohi.

 photo joulu_zps5ebf47a5.png
mulla on jostakin kumman syystä muodostunut perinteeksi ottaa jouluaattona tuollainen teinipeli-kuva mummolan peilistä.

Palataan nyt vielä kuitenkin hetkeksi jouluisiin tunnelmiin. Maanantaina lähdettiin tosiaan Jennin kanssa junalla kohti Lappia ja perillä oltiin jouluaattoaamuna. Junamatka kului enemmän ja vähemmän iloisissa tunnelmissa, mutta perille selvittiin.

Jouluaatto kului hyvin leppoisissa tunnelmissa. Aamulla tuijotin sivusilmällä telkkaria ja yritin pysyä hereillä.(saatoin nukahtaa hetkeksi..) Sitten tulikin aika laittautua ihmisen näköiseksi ja lähdettiin mummolaan syömään jouluruoka. Sen jälkeen kun kaikkien mahat olivat täynnä kinkkua, laatikkoja, riisipuuroa, lihapullia, karjalan- sekä poropaistia oli hyvä aika löhöillä sohvilla ja kertoa vitsejä Joulupukkia odotellen. Joulupukki saapui lopulta viiden aikoihin ja jakoi lahjoja lähinnä serkullemme. Meidän perheen "lasten" lahjat olivat odottelemassa kotikuusen alla.

Ennen kuin päästiin kotiin avaamaan lahjat käytiin vielä haudalla viemässä kynttilöitä. Olen ehkä hiukan outo, mutta mun mielestä hautausmaat on jotenkin tosi rauhoittavia ja siellä käyminen on yksi mun lemppari jouluperinteistä.

 photo DSC_0524_zpsb2da4022.jpg
suvun miehet edustaa.. plus siskoni.
 photo DSC_0548_zpsf85f6ee5.jpg

Mun joululahjat jo näittekin tuossa videolla, joten ei niistä sen enempää. Paitsi, että sain toissapäivänä vielä yhden lahjan lisää! Rakas serkkuni Heidi lahjoitti minulle suklaata sekä lahjakortin, jolla olen oikeutettu hiustenleikkuuseen, syvähoitoon sekä päähierontaan! Me gusta. Tämä mun reuhka alkaakin olla jo hiukan ylikasvanut.

Takaisin jouluaattoon. Aattoilta kuluikin sitten syöden ja telkkaria tuijottaen. Joulupäivän ohjelma oli myöskin hyvin rentouttava. Löhöilin yöpuvussa pitkälle päivää ja välillä torkahdin sohvalla päikkärit, koska olihan mulla ollut niin touhukas päivä. Illalla oli tarkoitus lähteä käymään paikallisessa tapaamassa tuttuja ja vähemmän tuttuja ihmisiä. Jossakin vaiheessa suunnitelmat kuitenkin lässähtivät kuin pannukakku, kun yksi ystävä toisensa perään ilmoitti ettei jaksa lähteä. Lopulta jouduin itsekin luovuttamaan ja päätin suunnata rentouttavaan joulusaunaan. Onneksi lopulta yksi innokas Elmo (no ei se kyllä oikeasti ollut innokas, mutta halukas kuitenkin) ilmoitti, että lähdetään edes me käväisemään siellä.

Oli lopulta hyvä, että lähdettiin Elmon kanssa ja kyllä mulla hiukan harmittaisi jos en olisi päässyt taas todistamaan millaista se meininki on pienellä paikkakunnalla, kun kaikki ihmiset mummoista juuri 18-vuotta täyttäneisiin kokoontuvat samaan paikkaan kaatamaan hiukan kannua. Outoa. Minunkin suvusta paikalla olleiden ikähaarukka oli 20-70 välillä. Vähän kyllä harmittaa, etten ehtinyt näkemään ollenkaan Elinaa tai Anskua. Ehkä ensi vuonna sitten.

 photo DSC_0571_zps01ce8372.jpg
tämä oli paras kuva joulupukista.. surkeaa.
 photo DSC_0530_zps3a074f67.jpg

Tapaninpäivä kului tismalleen yhtä laiskoissa merkeissä kuin edellisetkin päivät. Söin. Nukuin. Söin. Katsoin telkkaria. Söin vielä vähän lisää. Tosin kävin pikkuveljeni kanssa kävelyllä sekä jopa ruokakaupassa asti ostamassa tortillatarvikkeet iltapalalle. Illalla mentiin taas mummolaan, koska meidän Dubain sukulaiset olivat hiukan yllättäen tulleet käymään täällä. Minun iltana siis kului leikkiessä piilosta neljän erittäin villin serkkuni kanssa.

Seuraavana päivänä jouduinkin jo hyvästelemään kotijoulun ja lähdin sukulaisteni kyydillä Ouluun. (meillä oli kerrankin kunnon sukulaisjoulu: paikalla oli kaikki äitini sisarukset perheineen, isovanhempani sekä mummoni sisko miehensä kanssa) Ennen Ouluun lähtöä ehdin kuitenkin käydä muiden mukana syömässä pitsaa paikallisessa "ravintolassa". Aiheutettiin varmaankin päivän ruuhkapiikki, kun ilmestyttiin paikalle 14 hengen seurueessamme..

Oulussa vietin siis vielä yhden illan sukulaisteni nurkissa ja aamulla Heidi kävi poskiontelotulehduksestaan huolimatta nakkaamassa meikäläisen lentokentälle. Thaanks. Arvatkaa ketkä olikaan mun kanssa samassa lentokoneessa? Vinkki: Tämä joukkue on dominoinut Liigaa koko kauden.

 photo DSC_0504_zps43c6ce53.jpg photo DSC_0608_zps8a1d93da.jpg

Kärpäthän ne. En olisi varmaan edes tajunnut, että siellä oli joku joukkue ja ihmettelinkin vain hyvännäköisten nuorten miesten määrää, kunnes lopulta bongasin Juhiksen (viimeksi kun olin Oulussa törmäsin silloinkin Juhikseen) ja rattaat päässäni alkoivat raksuttaa. Kuulostan varmaan nyt hirveältä stalkkerilta, mutta olin ihan onnessani lentokoneessa, kun Juhis ja Kukkonen istuivat ihan lähelläni ja pystyin salakuuntelemaan keskustelua. (Juhis on siis yksi mun lempparijääkiekkoilijoista, joten ymmärrätte varmaan miten hienoa minusta on nähdä hänet. Oikeastaan vain Rinteen tai Lepän kohtaaminen olisi hienompaa.) Oikeastihan meikäläinen nukahti melkein heti kun kone nousi ilmaan ja heräsin vasta kun saavuttiin Helsinkiin.

Siinäpä oli minun "joululomani" tiivistettynä. Harmittaa hirvittävästi, että joulu on taas ohi. Ensi vuonna aion aloittaa jouluintoilun jo lokakuussa, jotta ehdin varmasti nauttia joulusta tarpeeksi.

No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3