Sunday, January 15, 2012

Musa-aakkoset A-F

Heissan, täällä datailee yksi kyynelsilmäinen bloggari. Kuuden tunnin yöunien ja työpäivän jälkeen ei selkeästikään pidä mennä lukemaan uutisia kuolleesta vauvasta.

Tuota pientä kyynelkanavien avaamista lukuun ottamatta oon iloinen ja mulla on maha täynnä pitsaa. :) 

Päätin nyt aloittaa tällaisen postausarjan, jossa laitan jonkin biisin jokaisen aakkosen kohdalle (toivottavasti keksin) ja sitten niihin biiseihin pieni selitys miksi sen valitsin. Yritän valita sekä tuoreita lauluja, että hiukan vanhempia yksilöitä.

Yritän siis levittää musiikkimakuani, joka on kylläkin tosi laaja. :)

A



Amanda Fondell on mulle täysin uus tuttavuus, jonka bongasin pari viikkoa sitten spotifystä. Noin viikko sitten mulle selvisi, että kyseinen biisi on lempiartistini eli Darinin käsialaa. Darin sai kunnian kirjoittaa biisin Ruotsin Idols-voittajalle, joka viime vuonna sattui olemaan Amanda. Rakastan näitä sanoja.
B



Adam nyt on luultavasti tuttu koko Suomelle viimeistään Saulin kanssa seurustelun kautta. :D Itse muistan Adamin American idolista, mutta muistan etten hirveesti siitä silloin diggaillut. Sittemmin ensimmäisen albumin kuultuani olin aikalailla myyty. Tämä biisi on ensimmäinen sinkku uudelta levyltä, joka ilmestyy nyt maaliskuussa ja ainakin tämä kuulostaa hyvältä.

C




Example taitaa olla kaikille Onnelan vakkareille tuttu artisti ja luultavasti kaikille muillekin. Tykkään tästä biisistä sekä Examplen uudesta singlestä nimeltään Stay awake. Yleensä kyllästyn biiseihin nopeasti, mutta tätä olen jaksanut kuunnella jo kesästä asti.

D



Tämän biisin on jokainen suomalainen kuullut vähintään miljoona ja viisi kertaa, mutta niin kuuluukin ! En varmasti ikinä tule kyllästymään tähän ja aina kuunnellessa saa olla ylpeä siitä, että ollaan pieksetty Ruotsi kaksi kertaa ja että vielä monta kertaa on tulossa.

E



Coldplay on ehdottomasti yksi mun lempibändeistä ja halusin jonkun niiden biisin tähän, joten every tear drop is a waterfall oli hyvä ehdokas. Tosin mun all time favourite on ehdottomasti viva la vida. Coldplay tekee sellaista "hyvän fiiliksen"-musaa, jossa kuitenkin on jokin merkityskin.

F





Daughtry. ♥ Tämä mies äänensä kanssa kuuluu siihen kategoriaan, että voisin kuunnella sitä vaikka se laulaisi lasten vaipoista ja lentävistä poneista. Aikanaan rakastuin Daughtryn biisiin nimeltään Over you ja sen jälkeen onkin monta vuotta tullut kyseisen miehen tuotantoa kuunneltua. 

2 comments:

  1. Tulipa minullekin uutena tuttavuutena tuo Amanda Fondell! :)

    ReplyDelete

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3