Wednesday, April 18, 2012

We are hunting lions.


Nyt on luvassa vuosisadan sekavin postaus. 

MM-kisat on ihan nurkan takana ja en enää malttaisi odottaa. Onhan näitä kisoja odotettu siitä asti kun summeri soi finaalin päätteeksi Bratislavassa. Tuo Canal+:ssan mainos on mun mielestä aivan tajuttoman hieno ja kiteyttää hyvin monen jääkiekkofanin ajatukset tulevista kisoista. Tosin olen ikuisesti katkera, että tänä vuonna ei paljon tule jääkiekko telkkarista katsottua sen takia, että kisat myytiin maikkarille. Olisin ollut valmis jopa maksamaan, jotta kisat näkisin, mutta täällä korvessa ei kisoja näe antennitalouksissa telkkarista millään keinolla. Koska vaikka ostaisitkin kortin ei ne kanavat näy kuitenkaan. Kiva. 


Niin, eikä Mertarantaakaan taideta tänä vuonna kuulla. Ärsyttävää. Tämä hiukan sentään lohduttaa. Onneksi internet on keksitty, joten taidan katsella kisat netistä. 

Kuvituksena on muuten äidin sieltä Suomi-Norja pelistä ottamia kuvia. Mulle oli kuulemma ottanut kuvan Vehasesta, mutta eipä se paljon lohduttanut. Nim. katkera 4-EVER

Tämän vuoden mahdollinen kisajoukkue näyttää osittain hyvältä ja osittain ei. Siellä näyttää olevan todella paljon porukkaa SM-liigasta ja se itsessään on okei, mutta itsellä on hiukan hankala arvioida noita pelaajia, kun en läheskään ketään niistä tunne edes nimeltä. En siis nykyisin seuraa enää ollenkaan SM-liigaa, vaikka Kärppä-fani olenkin. (HIFK on hyvä kakkonen.) 


Toivotaan, että nämä SM-liiga miehet, jotka mulle on vielä täysin tuntemattomia ovat jotain super yllättäjiä ja maalitykkejä.

Eniten olen innoissani, että näemme Granlundin, Kapasen, Koivun, Peltosen ja Immosen tekemässä taikojaan. Tosin olen hirvittävän pettynyt, että Leppä (Lepistö), Komarov eikä Aaltonen tule kisoihin ! Voisin melkein itkeä sen takia etten näe takatukkaa, komistusta enkä kielimiestä kisoissa. Nyyhky.

Nuo poisjäännit surettaa minua huomattavasti enemmän kuin Selänteen tai S. Koivun poisjäänti, koska nuo oli molemmat jo niin ennalta arvattavissa. Tosin olisin mielelläni nähnyt ketjun Koivu-Selänne-Peltonen kisoissa. 


Nyt vielä jännitetään saadaanko me kisoihin Filppula vai Rinne. Itse henkilökohtaisesti jumaloin Pekka Rinnettä, joten en osaa sanoa haluaisinko hänet kisoihin vai haluaisinko hänen mieluummin taistelevan Stanley cupista. No pianhan se nähdään miten käy. 

Eilen löysin tämän videon ja täytyy sanoa, että vaikka kyyneleitä ei "Hope dies last vol. 1" tapaan nyt vuodatettu, niin kylmät väreet tässä ainakin meni monta kertaa !

Mun työkaverit tosiaan lähtee kisoja katsomaan paikan päälle, joten saatan hyvin mahdollisesti joutua töihin kisojen ajaksi, mutta olen jo esimiehelle sanonut, että minähän en töihin tule jos Leijonien peli on menossa. Aion jännittää joko yksin omassa huoneessani tai sitten vaihtoehtoisesti pistää pystyyn kisakatsoman tyttöjen kanssa. (Jenni sinä ainakin katsot mun kaa, eiks jee?)

Viime vuonna meidän kisakatsomo Suomi-Venäjä pelissä näytti tältä:


Tosifanin tavoin olen tässä kisojen välisenä aikana tankannut jääkiekko faktoja päähäni katsomalla useaan otteeseen sekä vuoden -95 finaalin, että viime vuoden finaalin. Lisäksi sain Elinalta erään mahtavan synttärilahjan syksyllä, joka on valaissut minua paljon jääkiekon historiasta. Omistan tuollaisen ruman pelipaidan (isoveljen vanha niiltä vuosilta kun se vielä pelasi jääkiekkoa) ja haluaisin kovasti uuden, mutta rahatilanne sellaisen hankkimista ei nyt oikein salli. Harmi.


Siinä nyt oli minun pohdintaani tulevista kisoista. Pahoittelen kovasti ettei tässä nyt hirveästi ladeltu mitään faktoja tämän ja tämän pelaajan tehoista, mutta omasta mielestäni mun ei niitä edes kannata yrittää pohtia, koska muuten joku fiksumpi tulisi kuitenkin korjailemaan tietojani. Jätetään nämä tehojen miettimiset Jaloselle. :D

2 comments:

  1. JOOO, KATSON TOTTA KAI!!

    Tuossa yhdessä kuvassa Kousalla on paita samalla lailla paita nousseena kuin Aaltosella aina oli, mun sydän särkyi nyt uudelleen juuri kun se oli vähän ehtinyt parantua </3

    ReplyDelete
  2. GOOD !!

    Oho, niinpä onkin. Voi itku. Tämä on pyllystä. :<

    ReplyDelete

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3