Saturday, July 23, 2011

"The sun goes down, the stars come out.."

Kirjoittelen nyt täällä keskellä yötä tätä tekstiä ja kirjoitusvirheiltä ei siis voida välttyä. Tää postaus on siis ajastettu, jos joku ei vaikka ymmärtänyt..

Itse olen tällä hetkellä jossain päin Suomea. Todennäköisesti joko shoppailen pääni pyörryksiin Keskisellä sekä yritän päästä Vesan uudeksi tyttöstäväksi tai sitten puristan rystyset valkoisina Powerparkin vuoristoradan turvakaidetta. Katsotaan nyt mitä tapahtuu. 
Tumblr_lo7czpfnlr1qg3dhpo1_500_large
Tällä viikolla oon viihdyttänyt itseäni töissä monilla eri tavoilla, esimerkiksi olen reivannut ympäri museota maailman junteimmilla tanssiliikkeillä, suoristellut hiuksiani noin tunnin ajan, kirjoittanut kivillä maahan "welcome", hukuttanut kukat ja vaihtoehtoisesti myös kuivattanut ne. Lisäksi olen pelannut Sims2:sta (I know.. really embarrasing.) sekä saanut luettua ensimmäisen maantieteen kirjan. Wuhuu. 

Niitä "oikeitakin" töitä oon hyvin ehtinyt tehdä ja torstaina tunsin itseni hyvinkin päteväksi. Päädyin nimittäin ensin availemaan lasivitriiniä innokkaalle historia ihmiselle ja sen jälkeen kaivelemaan arkistoakin saman ihmisen iloksi. Loppuhuipennuksena sain keskustella kyseisen henkilön kanssa yli puolen tunnin ajan mm. siitä mitä aineita aion kirjoittaa, millaiset on historian pääsykokeet Oulun ja Helsingin yliopistoihin ja millainen on paikkakuntamme historia. Oikeastaan keskustelu meni niin, että minä sanoin välillä "joo" "niin" "aijaa" "okei" "heh" "joo se mulla kiinnostaa" ja toinen osapuoli hoiti muun keskustelun. :) Oli oikeasti tosi kivaa vaihtelua normaaleihin asiakkaisiin, joiden kanssa tulee keskusteltua enintään 10min pituisesti. Nyt mulle iskikin ehkä pikkuinen kipinä lähteä ihan tosissaan opiskelemaan historiaa (mieluiten arkeologiaa tai esihistoriaa)!
Tumblr_l9s84o9a391qane05o1_500_large
Tänään tehtiin myös kävijämäärä ennätys, että wuhuuuu ! Tosin taitaa lauantaina minua tuuraava kaverini saada pikkuisen isomman ryhmän opastettavakseen.  Tiesittekö muuten, että yllättävän monella ihmisellä kiinnostaa museossa tapetit. Kyllä, TAPETIT. Keskiviikkona yksi asiakas mietti kuinka ennakkoluulotonta ennen on oltu värien suhteen (yhdessä huoneessa on vaaleanpunaiset tapetit) ja tänään kaksi ihmistä kysyivät onko tapetit alkuperäiset. (Mä en tiedä :<)

Ei enempää löpinää töistä, kun kellään tuskin edes kiinnostaa. Keskiviikkona Ena ja Elmo tuli mun luo yökyläilemään ja päädyttiin kummasti valvomaan puoli kuuteen asti. Meistä oli tosi huvittavaa, että makoiltiin ilmapatjalla ihan rumina ilman meikkiä ja hiukset sekaisin mussuttaen karkkia ja samalla haukkuen kaikkien ei-niin-mukavien-facebook-kavereiden-kuvia. Kilttiä, eikö? Ei me kyllä yleensä olla noin ilkeitä. "Mua alkaa ärsyttämään kun mä näen sen, koska se on niin saakelin ruma."
Tumblr_lol8ocwp4u1qa5jtpo1_500_large
Tuo herkuttelu tuossa keskiviikkona hiukan pilasi mun alkavaa (ja pian päättyvää) urheilijan uraa. Tosin torstaisen juoksulenkin jälkeen en pystyny kävelemään, koska polvitaipeeseen sattui niin paljon. (Eli sattuu juuri tällä hetkellä kun tätä kirjoitan, mutta yritän nyt ajatella, että mä julkaisen tän vasta lauantaina.) Mutta anyway, tässä tämän viikon möyrinnät:

Maanantai
* 6km juoksulenkki

Tiistai
* 8km juoksulenkki
* tanssimista

Keskiviikko
* tanssimista
* Playstation Moven pelaamista 30min
* mässäilyä

Torstai
* 16-18km juoksulenkki
* tanssimista

Perjantai
* lepopäivä

Lauantai & Sunnuntai
* shoppailua/huvipuistossa kiertelyä. 
* serkkujen perässä juoksua

P.S. Eksyin youtubeen ja tässä on taas tulos...


No comments:

Post a Comment

A negative mind will never give you a positive life. Spread happiness! <3